  • 1. Data: 2004-07-04 15:52:24
    Temat: zakup oprogramowania - odliczenie od dochodu
    Od: "persival" <p...@g...pl>

    Witam raz jeszcze,
    Jeszcze jedno pytanie zwiazane z odliczeniem od dochodu oprogramownaia ktore
    kupilem w Stanach, zakup ze stron producenta, platnosc karta kredytowa,
    otrzymalem fakture mailem jako potwierdzenie, czy moge odliczyc ten koszt od
    dochodu? dodam ze oprogramowanie wykorzystuje do swej pracy
    oczywiscie......

    z gory dziekuje

    pozdrawiam
    jjarm

  • 2. Data: 2004-07-05 11:46:44
    Temat: Re: zakup oprogramowania - odliczenie od dochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jul 2004, persival wrote:

> [...]
    >+ kupilem w Stanach, zakup ze stron producenta, [...]
    >+ dochodu? dodam ze oprogramowanie wykorzystuje do swej pracy

    Czekaj. Wygląda na to że wiesz o czym piszesz, ale mi się zdaje że w tym
    roku nie ma już możliwości "odliczania rzeczy potrzebnych w pracy",
    mylę się ?
    Nadto ostatnimi czasami nie było AFAIK odliczania oprogramowania (tylko
    i wyłącznie "sprzęt" komputerowy !).
    A na deser - odliczenie (mimo iz dotyczyło podatku dochodowego)
    przysługiwało wyłącznie przy zakupie na f-rę VAT, jako iż w USA
    VAT nie ma to... to nie dało by się ! (pomijając iż chodziło o *polski*
    VAT oczywiście :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-05 14:38:17
    Od: "persival" <p...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > przysługiwało wyłącznie przy zakupie na f-rę VAT, jako iż w USA
    > VAT nie ma to... to nie dało by się ! (pomijając iż chodziło o *polski*

    zaraz moment, tzn. ze nie moge wrzucic tego zakupu w koszty dzialalnosci?
    przeboleje VAT, trudno, tylko ze zalaezy mi na dochodzie....powaznie nie
    moge tego wrzucic w koszty prowadzenia dzialanosci tylko dlatego ze ni jest
    to faktura VAT (i nie jest doliczony VAT)?
    jesli tak to po raz kolejny stwierdze iz to bardzo chory kraj!

    pozdr
    persival

  • 4. Data: 2004-07-05 21:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, persival wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > Czekaj. Wygląda na to że wiesz o czym piszesz, ale mi się zdaje że w tym
    >+ > roku nie ma już możliwości "odliczania rzeczy potrzebnych w pracy",
    >+ > mylę się ?
    [...]
    >+ zaraz moment, tzn. ze nie moge wrzucic tego zakupu w koszty dzialalnosci?

    Chwila, przecież pytałeś o *odliczenie* i to do tego że "potrzebne
    ci w pracy" - z czego wydedukowałem że wiesz o czym piszesz... (właśnie
    o *odliczeniu* a nie uznaniu za koszt i do *pracy* a nie działalności
    gospodarczej !!).
    Do warunków importu licencji *w koszt* się nie wtykam...chwilowo
    niezorientowany jestem !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)