  • 1. Data: 2002-10-18 00:20:13
    Temat: Sprzedaz samochodu ciezarowego
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Kupuje samochod ciezarowy, odliczam VAT, amortyzuje. Po kilku latach
    sprzedaje auto. Jak to zaksiegowac? Czy trzeba naliczyc VAT (od jakiej
    wartosci)?

    BaLab

  • 2. Data: 2002-10-18 05:58:39
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu ciezarowego
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kupuje samochod ciezarowy, odliczam VAT, amortyzuje. Po kilku latach
    > sprzedaje auto. Jak to zaksiegowac? Czy trzeba naliczyc VAT (od jakiej

    -------------------------------
    Należy zapłacić Vat jeśli odliczyłeś w zakupie.Co do reszty.Ogólnie biorąc
    wystawiasz fakturę Vat , jeśli cała wartość samochodu była zamortyzowana to
    wartość netto jest twoim przychodem z działaności.Wartość do sprzedaży to
    tyle ile ktoś ci zapłaci ( gdyby jednak odbiegała znacznie od wartości
    rynkowej ) to Skrabowy się może czepiać.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-10-18 11:47:30
    Od: "kundalini" <b...@g...pl>

> [...]
    > tyle ile ktoś ci zapłaci ( gdyby jednak odbiegała znacznie od wartości
    > rynkowej ) to Skrabowy się może czepiać.

    Przepraszam za głupie pytanie, ale czy w związku z tym, jeśli ja kupuję
    UŻYWANY samochód z homologacją na ciężarowy, od mogę odliczyć sobie VAT i
    wystąpić do US o jego zwrot?. Jeśli tak to wspaniale.

    pozdrawiam
    k.

  • 4. Data: 2002-10-18 12:00:18
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik kundalini napisał:

    > Przepraszam za głupie pytanie, ale czy w związku z tym, jeśli ja kupuję

    W związku z czym??

    > UŻYWANY samochód z homologacją na ciężarowy, od mogę odliczyć sobie VAT i
    > wystąpić do US o jego zwrot?. Jeśli tak to wspaniale.

    Nie możesz.
    Dlaczego uważasz, że jest związek miedzy obowiązkiem zapłaty
    (naliczenia) VAT u sprzedającego a możliwością odliczenia VAT kupującego?
    Poza takim oczywiście, że żeby odliczyc VAT trzeba naliczyc go na
    fakturze - warunek sine qua non. Ale naliczenie VAT na fakturze nie
    jest warunkiem dostatecznym do odliczenia VAT przez kupującego.
    I twója przedmówczyni (przedpiśczyni? brrrrr...) wcale nie sugerowała
    że jest. Czytaj uwaznie i czytaj przepisy (tez uważnie).
    Ja muszę VAT naliczyc, ale czy ty bedziesz go mógł odliczyc, to już
    zupełnie inny przepis o tym decyduje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-18 12:12:41
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że jest. Czytaj uwaznie i czytaj przepisy (tez uważnie).
    > Ja muszę VAT naliczyc, ale czy ty bedziesz go mógł odliczyc, to już

    Z tego wniosek, że gdy kupię na firmę od innej firmy (nie zajmującej sie
    dystrybucją aut) uzywany samochód ciężarowy, to nie mogę odliczyć
    VAT-u???

    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-10-18 12:18:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik kundalini napisał:
    [...]
> [...]
    >+ że jest. Czytaj uwaznie i czytaj przepisy (tez uważnie).
    >+ Ja muszę VAT naliczyc, ale czy ty bedziesz go mógł odliczyc, to już

    ...ze się wtrące - o tym czy samochód jest "używany" dla
    sprzedawcy też decyduje inny przepis niż określający
    że jest "używany" dla kupującego.
    Kundalini, nie próbuj tylko szukać logiki w podatkach
    bo można na tym źle wyjść :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-18 18:17:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bax napisał:

    > Z tego wniosek, że gdy kupię na firmę od innej firmy (nie zajmującej sie
    > dystrybucją aut) uzywany samochód ciężarowy, to nie mogę odliczyć
    > VAT-u???
    Sorry, nie zauważyłam tego "z homologacją".
    Lepiej się wyspię...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk