  • 1. Data: 2005-11-13 12:48:41
    Temat: Sprzedaż w Internecie
    Od: Lukasz<k...@o...pl>

    Chciałbym założyć stronę internetowej na której bede sprzedawał książkę mojego
    aurorstwe (Wersja CD książki ok. 25 zł). Czy jest to zgodne z prawem?
    Jeżeli nie to kiedy miałbym taką możliwość? Nie prowadzę działalności gospodarczej.
    Czy na stronach www można prosić np. o wpłatę pieniędzy na konto (w celach
    charytatywnych) a w zamian wysyłałbym prezent dla każdego wpłacającego w
    postaci właśnie tej elektonicznej książki... Dziękuje bardzo z góry. Pozdrowienia.
    Ps. Czy istnieje jakaś prosta motoda zgodna z prawem, na mocy której mółbym
    sprzedawać swoje produkty w Internecie( na własnej stronie)? Czy wystarczy ze
    rozlicze sie z zarobionych pieniedzy w urzędzie skarbowym?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-11-14 07:37:15
    Temat: Re: Sprzedaż w Internecie
    Od: "WT" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze
    > rozlicze sie z zarobionych pieniedzy w urzędzie skarbowym?

    Gdyby tak mozna bylo to w najblizszym sklepie spozywczym lub supermarkecie
    wplacalbys darowizne na rzecz sklepu a odbieral prezent w postaci koszyka
    pelnego zakupow.
    Mozesz albo zarejestrowac dzialalnosc wydawnicza albo... jesli chcesz
    uniknac formalnosci to wejdz we wspolprace z jakims wydawnictwem i niech oni
    sprzedaja odpalajac Tobie wynagrodzenie z tytulu praw autorskich. W
    przypadku plyt CD masz wtedy jednak ograniczona kontrole nad tym ile
    faktycznie sie danej ksiazki sprzedalo.
    A moze zrob z tego ebook i sprzedawaj przez kogos kto spzredaje tych rzeczy
    dosc duzo http://marketing-internetowy.zlotemysli.pl/wietom.ph
    pozdrawiam
    WT

  • 3. Data: 2005-11-14 12:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, WT wrote:

> [...]
    > wplacalbys darowizne na rzecz sklepu a odbieral prezent w postaci koszyka

    :)
    Oczywiście.

    > Mozesz albo zarejestrowac dzialalnosc wydawnicza albo... jesli chcesz
    > uniknac formalnosci to wejdz we wspolprace z jakims wydawnictwem i niech oni
    > sprzedaja odpalajac Tobie wynagrodzenie z tytulu praw autorskich.

    Mam jednak pytanie: to o co pyta chyba da się podciągnąć pod
    "działalność artystyczną".
    W odróżnieniu od "zwykłych usług" działalność artystyczna może być
    prowadzona "osobiście" również dla ludności - przynajmniej pod
    względem podatkowym.
    Ujmując rzecz inaczej, dochód z działalności artystycznej, literackiej
    itp może być uzyskiwany "od ludzi z ulicy" i (w odróżnieniu
    od "zwykłych usług" !) podatkowo być "przychodem z działalności
    wykonywanej osobiście" bądź "z praw majątkowych" (autorskie to
    m.in. też majątkowe !) - a nie DG !
    Zastrzegam że nie wiem co ze składkami - do ustawy o SUS zagladam
    z rzadka ;), obawiam się ze tam jakiś haczyk RÓWNIEŻ jest.

    Niemniej - chciałem spytać czy odnosisz się do faktu samego
    powielania płyt CD (i uważasz iż podpada ono pod "działalność
    wydawnicza", już nie będącą artystyczną) czy też wykluczasz
    samo rozpowszechnianie książki jako "przychód z praw" badź
    "działalność osobistą" ?

    Bo IMO z ustawy o podatku dochodowym wynika drastycznie inna
    klasyfikacja czegoś co można by nawać "usługami artystycznymi"
    od że tak powiem "zwykłych usług" - tylko mało kto na to
    zwraca uwagę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-14 13:07:58
    Od: Lukasz<k...@o...pl>

    Od ponad dwóch lat zajmuje się układaniem pytań teleturnirjowych (np: Które z
    miast Ameryki Południowej jest największe? - Sao Paulo; itp ). Wiem, że bardzo
    dużo ludzi w Polsce interesuje sie teleturniejami, różnego rodzaju quizami czy
    też zabawami wiedzowymi. Wiem też, że jak na razie nie ma w Polsce pozycji,
    zawierającej tak obszernego materiału wiedzowego, a wiele ludzi szuka,
    nadaremnie jak na razie, tego radzaju książek. Teraz za moją sprawą bedą mogli
    mieć do niej dostęp.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-11-14 13:25:06
    Od: Lukasz<k...@o...pl>

    Od dwóch lat zajmuje się układaniem pytań teleturniejowych z wiedzy ogólnej. Jak
    dotąd napisałem ich już ponad 20 tysięcy (To naprawdę bardzo sporo).

    Dlaczego chciałbym sprzedawać je w postaci płytowej...? - a to dlatego iż
    wszystkie pytania zajmują ponad 400 stron w formacie A4, i w przypadku wydania
    pozycji książkowej jej cena była by wręcz odstraszająca, a tak to zajmuje ona
    ok. 10MB miejsca na płycie CD.

    W jaki sposób mógłbym zrobić z niej tzw. eBook? Czy można sprzedawać swoje prace
    (a do takiej zaliczam moje pytania teleturniejowe) na zwykłej wypalonej płycie
    CD? A gdybym wystawił kilka egzemplarzy (ok. 100) na aukcji internetowej np. na:
    Allegro? W jaki sposób należało by przedstawić ofertę sprzedaży, aby była ona
    zaliczana do tzw. twórczości artystycznej?

    Ogólnie rzecz biorąc: Chciałbym sprzedawać moją prace w internecie w postaci
    płytek CD i nie chciałbym być poszukiwany po jakimś czasie przez organy
    ściagania czy Urząd skarbowy. Dziękuję z góry. Pozdrawiam. Łukasz

    Ps. NIe mogę zakładać działalności gospodarczej, bo po prostu mnie na to nie stać.

    A nie można po prostu umieścić na stronie informację: Sprzedam książkę z
    pytaniami teleturniejowymi w wersji CD. Cena: 25zł. Pieniądze proszę wpłacać na
    konto: np:12-3109-8376-54253-7654-6738-9834. Towar dostarczony zostanie w
    terminie 7 dni. Dziękujemy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-11-14 22:02:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, Lukasz wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Ps. NIe mogę zakładać działalności gospodarczej, bo po prostu mnie na to nie stać.

    Uwaga: odnosząc się do faktu że działaność artystyczna nie
    musi wymagać prowadzenia działalności gospodarczej zaznaczałem
    że NIE odnoszę się do sprawy ubezpieczenia/ZUS !
    Dlaczego cię nie stać ?
    Bo jeśli "w sprawie ZUS" to zajrzałem do art. 8:
    +++
    6. Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:
    1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na
    podstawie przepisów o działalności gospodarczej lub innych
    przepisów szczególnych,
    2) twórcę i artystę,
    3) osobę prowadzącą działalność w zakresie wolnego zawodu:
    [...]
    ---

    Czyli "nie DG artysta" w rozumieniu podatkowym i EDG jest
    "DG" dla ZUSu.....

    Ha !
    A co z:
    - podatkami