eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Sprzedaż wysyłkowa KPiR, VAT, faktura i faktura korygująca
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2008-02-25 09:29:58
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa KPiR, VAT, faktura i faktura korygująca
    Od: Terrmit <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przejrzałem grupę dyskusyjną i treści różnych ustaw, ale
    docierają do mnie sprzeczne informacje i trochę się pogubiłem,
    dlatego proszę Was o pomoc.

    Jestem na KPiR i VAT. Chcę rozpocząć sprzedaż wysyłkową.
    Do każdego towaru dla porządku w papierach mam zamiar wystawiać
    fakturę (dla osób fizycznych po prostu bez numeru NIP).
    Fakturę chcę wysyłać razem z towarem.
    Wiem jednak, że zdarza się nie rzadko, że wysłany towar nie jest
    odbierany (przy płatności za pobraniem). Towar wraz z fakturę
    do mnie wraca, jednak wraca dopiero po kilku kilkunastu dniach.
    I tu pojawia się problem.
    1. Jeśli zaksięguję tą fakturę w rejestrze sprzedaży VAT, to
    po zwrocie powinienem wystawić fakturę korygującą. Ta z kolei
    podobno wymaga podpisu klienta. Ale jak go uzyskać jeśli
    klient nie odebrał przesyłki i "nie daje znaku życia".
    2. Jeśli mam zamiar zaksięgować taką fakturę dopiero po
    otrzymaniu należności, to w przypadku zwrotu podobno mógłbym
    taką fakturę anulować. Jak to się robi w praktyce? Czy po prostu
    sam piszę na niej anulowano? A co z kolejnością wpisów
    w rejestrze VAT i w KPiR. Zostawić "dziurę" i dopisać potem?
    (tak chyba nie wolno). Jak dopiszę później, to nie będę miał
    kolejnej numeracji.

    Proszę o wskazówki,

    Sławek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1