  • 1. Data: 2008-02-25 10:07:28
    Temat: Rozliczenie z PIT-40A i PIT-11 do PIT-37
    Od: "rosak" <...@...w>

    Witam,
    zwykle sam się rozliczam za pomocą programu Pity200x z IPS lecz w tym roku
    pierwszy raz rozliczam się razem z żoną.
    Rozliczenie własne, na podstawie PIT-11 nie sprawia mi żadnego problemu,
    problem mam z PIT-40A, który żona dostała od ZUSu (pobiera rentę rodzinną po
    zmarłym rodzicu).
    Tak więc PIT-40A (właściwie nie mam pewności czy to PIT-40A, napisane jest
    "PIT-40A/11A*)" "*) Niepotrzebne wykreślić" ale trudno ustalić co tu jest
    wykreślone...):
    1. czy kwoty z poz. 34 rzeczywiście nie przenoszę do PIT-37? (Zaliczka na
    podatek pobrana i odprowadzona przez płatnika)
    2. co zrobić z kwotą w poz. 37? (Kwota zwrotu....-odliczenie od dochodu), w
    objaśnieniach jest napisane że należy ją przenieść do PIT-37 ale nie mogę
    znaleźć gdzie..
    3. cała część F jest niewypełniona, w objaśnieniach na PIT-40A jest napisane
    że do PIT-37 należy przenieść m.in. kwotę z poz. 46 części F. Czy więc mam
    sam obliczyć pozycję 46 czy nie przenosić niczego do PIT-37?

    Będziemy korzystać z odliczenia od podatku z tytułu wychowywania dzieci,
    więc dołączamy PIT/0.

    Słyszałem też o możliwości odliczenia od podatku kwoty ok. 500 zł z tytułu
    utrzymywania niepracującego współmałżonka, również nie mogę tego nigdzie
    znaleźć, żona nie pracuje, ale, jak już wspomniałem wcześniej, pobierała w
    zeszłym roku rentę rodzinną po zmarłym rodzicu (od stycznia do września,
    jeśli to ma znaczenie), jak więc jest to traktowane, należy nam się zwrot?
    Jeżeli tak, to co i gdzie wypełnić?

    Niestety dostęp do internetu miewam tylko chwilowy, przez telefon, dlatego
    trudno mi samemu rozwiązać ten problem.
    Jeżeli ktokolwiek z szanownych grupowiczów zechce odpowiedzieć na moje
    pytania, będę niezmiernie wdzięczny.
    rosak

  • 2. Data: 2008-02-26 07:52:53
    Temat: Re: Rozliczenie z PIT-40A i PIT-11 do PIT-37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rosak wrote:
> [...]
    > wykre?lone...):
    > 1. czy kwoty z poz. 34 rzeczywi?cie nie przenosze do PIT-37? (Zaliczka na
    > podatek pobrana i odprowadzona przez p?atnika)
    > 2. co zrobiae z kwot? w poz. 37? (Kwota zwrotu....-odliczenie od dochodu), w
    > obja?nieniach jest napisane ?e nale?y j? przenie?ae do PIT-37 ale nie moge
    > znale 1/4 ae gdzie..
    > 3. ca?a cze?ae F jest niewype?niona, w obja?nieniach na PIT-40A jest napisane
    > ?e do PIT-37 nale?y przenie?ae m.in. kwote z poz. 46 cze?ci F. Czy wiec mam
    > sam obliczyae pozycje 46 czy nie przenosiae niczego do PIT-37?

    Na pewno przenosisz
    1. przychod z poz 33 do poz 67 w pit -37
    2. i teraz jeśli to jest:
    a) pit-11 to zaliczki z poz 34 przenosisz do 69
    b) pit40a to zaliczki z poz 46 ptzenosisz do 69
    3. zdrowotne z 38 do 105 w pit37

    ----
    cyrk z 2a i 2b bierze sie stad, ze jak to jest pit-40A to zus dokonał
    rozliczenia i ewentualną nadpłatę/niedopłatę pobierze sam z następnej
    emerytury/renty, wiec należy wykazac to co wychodzi do zapłaty/zwrotu a
    nie sumę faktycznie pobranych zaliczek. Inaczej dwa razy by się
    odzyskało/zapłaciło. Raz samemu na pit-37 drugi raz potraciłby/zwróciłby
    ZUS.

    napisałeś, że cała cześć F jest niewypełniona, czyli zus nie dokonał
    rozliczenia rocznego i jest to pit-11a obowiązuje cie 2a) poz 34 -> 69
    ---

    największą zagwózdkę miałem z tym polem 37.
    Otóż ląduje on w poz 20 ale w PIT-O !!!

    reszta policzy się już samo.

    > Bedziemy korzystaae z odliczenia od podatku z tytu?u wychowywania dzieci,
    > wiec do??czamy PIT/0.

    na zdrowie

    > S?ysza?em te? o mo?liwo?ci odliczenia od podatku kwoty ok. 500 z? z tytu?u
    > utrzymywania niepracuj?cego wspó?ma??onka

    eee, chyba nie
    raczej w jakieś gazecie ktoś cos "mondrego" napisał.
    Bardziej chodziło o to, że jak rozliczycie się razem to wyjdzie wam
    podwójna kwota "wolna" i w efekcie wyjdzie całkiem sporo do zwrotu ( o
    ile zus już tego nie uwzględnił przy wypłacie renty). Ale i tak wam
    wyjdzie zwrot.