  • 1. Data: 2008-06-25 16:27:04
    Temat: Środek trwały, wyposażenie itp.
    Od: "Klem" <1...@l...pl>

    Witam.

    W nawiązaniu do wcześniejszej dyskusji - 1 post wyżej. Co należy zrobić w
    takim przypadku jak mój.

    Kupiłem zestaw głośnomówiący za 1310 pln (netto). Nie wiem jak długo będę go
    używać, pewnie dłużej niż rok. Jak powinienem go zaewidencjonować:
    wyposażenie czy ST?
    W koszty wrzucam fakturę zakupu czy jednorazową ratę amortyzacyjną.

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2008-06-26 06:22:57
    Temat: Re: Środek trwały, wyposażenie itp.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Jun 2008 18:27:04 +0200, Klem napisał(a):

    > Kupiłem zestaw głośnomówiący za 1310 pln (netto).

    Rozumiem, że jesteś VAT-owcem i masz prawo odliczenia VAT-u.

    > Nie wiem jak długo
    > będę go używać, pewnie dłużej niż rok. Jak powinienem go
    > zaewidencjonować: wyposażenie czy ST?

    Wybór należy w zasadzie do ciebie. W tym wypadku (<1500) najwygodniejsza
    jest trzecia mozliwość - po prostu wpisać w koszty tak samo jak wpisujesz
    np kupiony na fakturę długopis. Wtedy przy likwidacji działalności raczej
    nikt nie zainteresuje się co się z tym zestawem stało.

    > W koszty wrzucam fakturę zakupu czy jednorazową ratę amortyzacyjną.

    To zależy, którą metodę wybierzesz: amortyzacja tylko w wypadku ŚT. Poza
    tym faktura zakupu.

  • 3. Data: 2008-06-26 07:44:57
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > nikt nie zainteresuje się co się z tym zestawem stało.

    > To zależy, którą metodę wybierzesz: amortyzacja tylko w wypadku ŚT. Poza

    Tak jestem VAT-cem.

    Dziękuję za odpowiedź