  • 1. Data: 2004-06-20 10:52:50
    Temat: Stawka VAT na wykonanie zdjec - 7% czy 22%?
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    Witam,

    Moja 1-os DG jest sklasyfikowana przez GUS jako
    "agencja informacyjna" (ale czy to wazne?).

    Przez ostatnia 2 lata zdarzalo mi sie wystawiac faktury glownie
    na "Wykoanie/Modyfikacje strony WWW" oraz na:
    "Usługa fotograficzna - wykonanie zdjęc do fotoreportażu"
    (dla gazety).

    Na jedno i na drugie liczyłem VAT 22% i wtedy, po analizie
    załącznikow do ówczesnej ustawy o VAT, oraz konsultacjach
    z kilkoma księgowymi - nie było wątpliwosci,że ta stawka jest słuszna.

    Ale teraz, po analizie załączników do nowej ustawy VAT
    mam powazne wątpliwości:

    W tabeli usług o stawce 7% jest coś takiego:

    Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za
    przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania.

    (i nie podano (!) przy tym żadnego nr PKWiU).

    Czy wykonania zdjęć na zlecenie redakcji, aby pod to nie podpada?
    Na fakturach zawsze piszę wyraznie - "usługa foto, wykonanie zdjęć",
    a nie żadne tam bron boze przekazywanie jakiś praw autorskich.

    No a co z wykonywaniem stron WWW? Przeciez to nie mniej tworcze
    zajecie niz pstrykanie zdjec (a moze o wiele bardziej tworcze),
    a jakos nie slyszalem, aby ktoś tam mówił o przekazywaniu praw
    autorskich tworcy.

    O VAT na wykonywanie zdjęc pytalem na grupie pl.rec.foto,
    gdzie bywa wielu fotoreporterow, ale o dziwo nikt nic nie odpowiedział.
    Pewnie nikt z nich nie jest VAT-manem, choc wielu ma zapewne DG.

    Wolalbym, aby legalne bylo w tych przypadkach stosowanie 22%.
    Ale jesli jest 7%, to też nie jest dla mnie tragedia, byle tylko miec
    tę cholernę pewność - jaką stawkę stosować.

    Ale jesli teraz jest 7% (na zdjecia), to chyba znaczy, ze przez
    ostatnie lata też było 7% i mam wszystko źle... :-(
    Mam sie tym bardzo przejmowac? Przeciez oddałem Fisusowi
    wiecej vatu naleznego niz powinienem.

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2004-06-21 06:45:07
    Temat: Re: Stawka VAT na wykonanie zdjec - 7% czy 22%?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jun 2004, latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie
    >+ autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Hm... a to ty "honorarium" dostajesz ? Inna sprawe że nie wiem (zaraz
    grupowicze pomogą ;)) gdzie jest definicja "honoraroum" :)

    Mi tak wygląda że powyższy zapis może mieć związek z zamiarem
    opodatkowania sprzedaży dokonywanej "osobiście" (a nie w ramach DG !)
    czyli sławnymi "więzami prawnymi"... (a raczej z pomysłem ich braku).

    >+ (i nie podano (!) przy tym żadnego nr PKWiU).

    ...to by pasowało do mojej dywagacji :)

    Czekam na krytykę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-06-21 13:55:48
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Hm... a to ty "honorarium" dostajesz ? Inna sprawe że nie wiem (zaraz
    > grupowicze pomogą ;)) gdzie jest definicja "honoraroum" :)

    No wlasnie.
    Ja po prostu dotaję kasę za wystawioną fakturę :-)

    No nic, poki co pozotaję wierny stawce 22%.

    latet