  • 1. Data: 2005-08-29 12:35:53
    Temat: Strona www a ryczałt
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    Cześć!
    Zrobiłem dla kontrahenta niemieckiego stronę www (ja i on mamy euro-nipy).
    Jak to opodatkować podatkiem VAT? Czy to prawda, że moja usługa w ogóle w PL
    nie jest opadatkowana, a VAT dolicza niemiecki kontrahent? Czy mam to w
    jakiś sposób zaznaczyć na fakturze (rachunku) sprzedaży?

    I druga kwestia - co z podatkiem dochodowym? Jestem ryczałtowcem i nie wiem
    jaką stawkę mam zastosować?

    Pomóżcie, proszę!

    Pozdrawiam,
    BL

  • 2. Data: 2005-08-29 12:44:41
    Temat: Re: Strona www a ryczałt
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Użytkownik "BL" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś sposób zaznaczyć na fakturze (rachunku) sprzedaży?
    >
    > I druga kwestia - co z podatkiem dochodowym? Jestem ryczałtowcem i nie

    to jak ty działalność otworzyłeś jak nie wiesz jaką stawkę masz zastosować?
    :>

  • 3. Data: 2005-08-29 12:49:44
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    > to jak ty działalność otworzyłeś jak nie wiesz jaką stawkę masz
    > zastosować? :>

    Do tej pory zajmowałem się handlem, ale jak trafił się klient zza Odry... No
    więc, jak z VATem i ryczałtem?

    Pzdr,
    Bartek

  • 4. Data: 2005-08-29 13:03:19
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    > Do tej pory zajmowałem się handlem, ale jak trafił się klient zza Odry...
    > No więc, jak z VATem i ryczałtem?

    VAT płaci odbiorca końcowy. Jaka stawka i czy w ogóle tego nie wiem.
    Stawkę podatku dochodowego powinieneś znać skoro jesteś ryczałtowcem.

  • 5. Data: 2005-08-29 13:13:37
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości

    > VAT płaci odbiorca końcowy. Jaka stawka i czy w ogóle tego nie wiem.
    > Stawkę podatku dochodowego powiniene? znać skoro jeste? ryczałtowcem.

    Ok, za tę część dzięki. Co do ryczałtu - jest kilka stawek, w zalezności od
    tego, co sprzedajesz. I tworzenie stron www nie jest wymienione wprost w
    ustawie niestety :(.

    Pzdr,
    Bartek

  • 6. Data: 2005-08-29 21:18:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    od
    > tego, co sprzedajesz. I tworzenie stron www nie jest wymienione wprost w

    Chyba:
    - wiesz, ze tworzenie stron www jest usluga?
    - czytales ustawe, a w szczegolnosci art 12 ust 1 pkt 3b
    - potrafisz logicznie myslec i wyciagac wnioski?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-08-30 09:05:49
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba:
    > - wiesz, ze tworzenie stron www jest usluga?
    > - czytales ustawe, a w szczegolnosci art 12 ust 1 pkt 3b
    > - potrafisz logicznie myslec i wyciagac wnioski?

    Tak, ale czy nie są to aby usługi "w zakresie oprogramowania" (HTML to język
    programowania stron, nie mówiąc o Java czy PHP) tudzież "przetwarzania
    danych" (jako żywo, dane są przetwarzane, choćby wbudowana wyszukiwarka)???
    A na to jest 17% :(.

    Nie ukrywam, że wrzucenie to jako inne usługi bardziej mi się podoba (8.5%),
    ale przeciez nie o podobanie tu chodzi...

    Pozdrawiam i dziękuję,
    BL

  • 8. Data: 2005-08-31 10:20:30
    Od: "Jacek Cywiński" <a...@p...plKASUJ>

    > Chyba:
    > - wiesz, ze tworzenie stron www jest usluga?
    > - czytales ustawe, a w szczegolnosci art 12 ust 1 pkt 3b
    > - potrafisz logicznie myslec i wyciagac wnioski?

    =)

    a po co ;) skoro ktoś na pl.soc.prawo.podatki ma myśleć za niego ;)

    pzodr