  • 1. Data: 2005-08-29 09:21:04
    Temat: Jaki VAT za szkolenie
    Od: "Waldi" <n...@w...pl>

    Witam.
    Prowadzę DG i płace podatek ryczałtem.
    Trafiło sie prowadzenie szkolenia technicznego dla jedenj firmy.
    Jaki mam naliczyc VAT "zw" czy 22%
    "zw" - usługi edukacyjne ale dla działu 80 "Usługi w zakresie szkolnictwa"
    a ja szkolnictwa nie prowadzę tylko mam nauczyć klientowi jego ludzi jak sie
    podłacza kabelki do jednego konkretnego urządzenia więc chyba 22% w ramach
    innego działu niż 80 ( ten wg którego te kabelki sie podłącza)

    Będe wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

    S.

  • 2. Data: 2005-08-29 11:14:19
    Temat: Re: Jaki VAT za szkolenie
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Waldi napisał(a):
    > Witam.
    > Prowadzę DG i płace podatek ryczałtem.
    > Trafiło sie prowadzenie szkolenia technicznego dla jedenj firmy.
    > Jaki mam naliczyc VAT "zw" czy 22%

    22 %

    zwolnione mogą być tylko podmioty działające w oparciu o ustawę o
    systemie oświaty

    AlterNative
    http://grid.livenet.pl/news.php

  • 3. Data: 2005-08-31 06:51:05
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "AlterNative" <n...@g...wytnij.pl> napisał w
    wiadomości
    > 22 %
    >
    > zwolnione mogą być tylko podmioty działające w oparciu o ustawę o
    > systemie oświaty

    Jestes pewien??
    Moglbys oprzec sie jakims przepisem?

    IMHO szkolenia sa przedmiotowo zwolnione z VAT-u w.w. przypadku również

    mar

  • 4. Data: 2005-08-31 07:36:09
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Smerf napisał(a):

    > Jestes pewien??
    > Moglbys oprzec sie jakims przepisem?
    >
    > IMHO szkolenia sa przedmiotowo zwolnione z VAT-u w.w. przypadku również
    >
    > mar

    ustawa o systemie oświaty:

    Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności:

    [...]

    8) możliwość uzupełniania przez osoby dorosłe wykształcenia ogólnego,
    zdobywania lub zmiany kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych;

    Art. 2. System oświaty obejmuje:

    [...]

    3a) placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego
    oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające
    uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji
    zawodowych;

    Art. 3. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:

    [...]

    16) formach pozaszkolnych - należy przez to rozumieć formy uzyskiwania i
    uzupełniania wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w
    placówkach i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 3a;
    17) kształceniu ustawicznym - należy przez to rozumieć kształcenie w
    szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy
    ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych
    przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny.

    Art. 83a. 1. Prowadzenie szkoły lub placówki oraz zespołu, o którym mowa
    w art. 90a ust. 1, *nie jest działalnością gospodarczą* .

    ---

    Z w/w przepisów wynika, że działalność oświatową, w tym umozliwiająca
    uzyskanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych (inne formy kształcenia
    - 80.42.2 PKWiU), można prowadzić wyłącznie po wpisie so ewidencji
    oświaty. Przedsiębiorcy działający na podstawie wpisu do ewidencji
    działalności gospodarczej prowadzą działalnośc zarobkową, czyli
    doradztwo. (brak zwolnienia z VAT)

  • 5. Data: 2005-08-31 12:09:15
    Od: "Waldi" <n...@w...pl>

    > 22 %
    >
    > zwolnione mogą być tylko podmioty działające w oparciu o ustawę o systemie
    > oświaty

    Czyli jak nie działam w oparciu o ustawe o systemie oswiaty to 22%VAT
    i jest to w ramach posiadanych PKD - nieoswiatowych czyli 80..

    Dzieki za odpowiedź.

    W.

  • 6. Data: 2005-08-31 12:19:00
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Waldi napisał(a):

    > Czyli jak nie działam w oparciu o ustawe o systemie oswiaty to 22%VAT
    > i jest to w ramach posiadanych PKD - nieoswiatowych czyli 80..
    >
    > Dzieki za odpowiedź.
    >
    > W.

    Przy prowadzeniu działalności gospodarczej PKD powinno być (chyba):
    74.14.A - doradztwo z zakresie prowadzenia działalności gospordarczej i
    zarządzania