  • 1. Data: 2003-05-26 07:04:40
    Temat: Student 3 roku, a podatek i ZUS
    Od: "Marg" <t...@w...pl>

    Jestem studentem 3 roku studiów dziennych.
    Chciałbym podjąć pracę na umowę zlecenie - załóżmy, że będzie ona dot. kwoty
    6000 PLN brutto.
    Jaki podatek muszę zapłacić od tej kwoty? Czy jako student muszę płacić
    ZUS - jeśli tak to jakie składki i jakie wysokości?

    Posiadam tylko NIP - czy będę musiał wypełniać PITy, deklaracje ZUS itp. ?
    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-05-26 07:30:32
    Temat: Re: Student 3 roku, a podatek i ZUS
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marg" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bardzo proszę o odpowiedź.
    >
    > student zatrudniony na umowę zlecenie nie płaci skladek do zus
    do US placi podatek 20% ale to załatwia pracodawca

  • 3. Data: 2003-06-22 19:03:45
    Od: "aga" <i...@o...pl>

    Wg ustawy o ubezpieczeniach społecznych student do ukonczenia 26 roku życia
    z tytulu umowy zlecenia nie podlega ubezpieczeniom społecznym, a w związku z
    tym rownież nie podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu - ani obowiązkowo ani
    dobrowolnie. Tak wiec z tytulu wykonywania czynnosci na podstawie umow
    cywilnoprawnych tu: umoewa zlecenie zleceniodawca zobligowany bedzie tylko
    do naliczenia, potracenia i przekazania do wlasciwego Urzedu Skarbowego
    zaliczki na podatek, a po zakonczeniu biezacego roku do wystawienia PIT-u
    8B.
    przyklad:
    brutto 6.000,00 zł
    koszty uzyskania (20% z brutto) 1200,00 zł
    podstawa opodatkowania 6.000,00 - 1.200,00 = 4.800,00
    zaliczka na podatek (20% z podstawy opodatkowania) 960,00 zł - do Urzedu
    Skarbowego
    do wyplaty: 6.000,00 - 960,00 = 5.040,00 zł
    ilci