  • 1. Data: 2008-12-23 20:21:09
    Temat: Stypendium - podatek, dochód
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Witam,

    W polowie roku 2008 dostałem stypednium z pewnej fundacji (dla zdolnych
    studentów, ale nigdzie nei jest zapisane, że to stypendium naukowe, itp.) w
    kwocie 380 zł miesięcznie.

    Przez cały rok zarabiam coś tamna umowy zlecenia - ale mniej niż kwota
    powodująca obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

    Przy wypełnianiu papierów o to stypednium wypełnialem m.in. PIT 2-C - jak
    powiedziała osoba która mnie nadzorowała przy wypełnianiu gdybym miał dochód
    ponad "kwotę wolną od podatku" to powinienem tam to zapisać, a tak
    oświadczyłem, że nie mam dochodów poglegających opodtakowaniu.

    W umowie stypednium jest zapis ....w celu skorzystania ze zwolnienia o
    którym mowa w art 21 ust 1 pkt 40b ustawy o podatku dochodowym....

    i teraz mam mętlik jak towszystko porozliczać z US - z umów zleceń będe miał
    około 2000 na rok dochodu, z samego stypendium 1520.

    Czy to stypendium wlicza mi się do dochodu i musze je w PIT37 wykazać? Co z
    możliwością odlcizenia mnie jako "dziecka" przez moich rodziców?

    Może ktoś mi to w logiczny sposób wyjaśnić?

    Pozdrawiam
    Czaq