  • 1. Data: 2008-12-23 09:25:13
    Temat: Wyrok ETS, samochody z kratką
    Od: Asen <a...@g...com>

    Bo już się gubię.

    Była sobie firma, któa miała samochód spełniający wzór Lisaka (
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_Lisaka )

    DŁ = 357 kg + n x 68 kg
    gdzie:
    * DŁ - oznacza dopuszczalną ładowność,
    * n - oznacza ilość miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla
    kierowcy.

    dnia 22.08.2005 wzór Lisaka zlikwidowano, i straciła prawo do
    odliczania VAT od swojego samochodu osobowego z kratką - rozumiem, że
    takie osoby mogą występować z korektami deklaracji (choć nie wiem jak
    Urzędy przyjmą te korekty za kilka lat w tył), przy okazji namota się
    z deklaracjami podatku dochodowego za te lata, bo podatek dochodowy
    wzrośnie

    ale... na jakiej podstawie padają twierdzenia:
    - Co więcej, wyrok oznacza możliwość odliczenia VAT od wszelkich
    samochodów osobowych używanych w prowadzeniu działalności i paliwa do
    ich napędu, nie tylko samochodów z kratką - dodał Tomasz Olkiewicz.
    cyt. za: http://www.rp.pl/artykul/238203.html

    Ani po 22.8.2005, ani wzór Lisaka, ani stan przed 1.5.2004 nie dawały
    prawa odliczania vat od samochodów osobowych bez kratek.

  • 2. Data: 2008-12-23 12:52:44
    Temat: Re: Wyrok ETS, samochody z kratką
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 01:25:13 -0800, Asen napisał(a):

> [...]
    >
    > Ani po 22.8.2005, ani wzór Lisaka, ani stan przed 1.5.2004 nie dawały
    > prawa odliczania vat od samochodów osobowych bez kratek.

    w dniu 01.05.2004 zlikwidowano wcześniej obowiązujące ograniczenia i
    wprowadzono nowe. ETS uznał, że nowe są bezprawne. Ale nie uznał za
    bezprawną likwidację starych. Więc mamy sytuację, że nie obowiązują ani
    stare ani nowe. Tak wygląda podstawa tych stwierdzeń. Nie wypowiadam się
    na temat poprawności takiego rozumowania.

  • 3. Data: 2008-12-23 13:15:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:giqmus$sli$1@news3.onet>:

> [...]
    > stare ani nowe. Tak wygląda podstawa tych stwierdzeń. Nie wypowiadam się
    > na temat poprawności takiego rozumowania.

    A MinFin zaczyna właśnie straszyć (zasłyszane w RMF FM o 14), że
    korekta VAT implikuje korektę PIT i żeby policzyć czy sie opłaca [1]

    Mnie na wprost, bez liczenia wychodzi, że 22PLN (z faktury za paliwo
    na 100PLN + 22PLN VAT), to nie to samo co 19% od 22PLN, ba nawet nie
    to samo co 40% od 22PLN...

    [1] -- czyżby powielaczowe dyrektywy zachęcające do głębokiej
    penetracji kontrolnej wnioskujących o zwrot już były gotowe?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-12-23 14:39:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    'Tom N' napisal:
    > [1] -- czyżby powielaczowe dyrektywy zachęcające do głębokiej
    > penetracji kontrolnej wnioskujących o zwrot już były gotowe?

    Przeciez to oczywiste :) Technika zastraszania ewnentualnych
    chetnych zostala dosc sprawnie przecwiczona przy okazji zwrotow
    akcyzy samochodowej. A przy tak metnym i wewnetrznie sprzecznym
    prawie zawsze znajda jakis hak przy kontroli.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-12-23 16:41:16
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > akcyzy samochodowej. A przy tak metnym i wewnetrznie sprzecznym
    > prawie zawsze znajda jakis hak przy kontroli
    tez to słyszałem dzisiaj

    śmiac mi sie chciało,

    pierwszy lepszy kalkulator

    paliwo za 122zł, tylko w KUP, paliwo "kosztuje" mnie ~98 zika

    paliwo za 122zł, VAT potem kup i paliwo kosztuje mnie 81 zika

    ale mam pytanie..

    to od kiedy będzie można odliczać VAT od samochodów?
    co po wyroku ETŚ ma sie wydarzyć?

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2008-12-23 17:21:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    icek2 pisze:
    > ale mam pytanie..
    > to od kiedy będzie można odliczać VAT od samochodów?
    > co po wyroku ETŚ ma sie wydarzyć?
    A ja mam pytanie, czy już mogę odliczać VAT od paliwa do mojego
    samochodu ciężarowego, z którego (ha!) nie wymontowałem kratki, mimo że
    były takie propozycje? Od kiedy mogę?

    Maciek

  • 7. Data: 2008-12-23 20:41:50
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Maciek pisze:
    > A ja mam pytanie, czy już mogę odliczać VAT od paliwa do mojego
    > samochodu ciężarowego, z którego (ha!) nie wymontowałem kratki, mimo że
    > były takie propozycje? Od kiedy mogę?

    ba

    czytając to
    http://www.vat.pl/2312_wraca_odliczenie_vat_od_paliw
    a_aktualnosci_vatpl_4544.php

    to mam pytanie,
    czy jesli kupiłem rok temu osobowe auto, ładownośc 540 kg, to czy będzie
    można odliczac VAT od rat leasingowych także ?

    na trzeba będzie czekać (jakiś wyrok sądu polskiego?) aby było wiadomo
    co robić?

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2008-12-23 22:22:54
    Od: <s...@a...pl>

    > czytając to
    > http://www.vat.pl/2312_wraca_odliczenie_vat_od_paliw
    a_aktualnosci_vatpl_4544.php

    Nie odpowiem na pytanie, ale jedno Ci powiem: mmijaj ten serwis jak i drugi
    związany z podatkiem dochodowym szerokim łukiem. Potrafią takie bajki pisać
    jakich Ci nawet babcia nie potrafiłaby opowiedzieć...

  • 9. Data: 2008-12-23 22:53:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2008 o 23:22:54 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > drugi związany z podatkiem dochodowym szerokim łukiem. Potrafią takie
    > bajki pisać jakich Ci nawet babcia nie potrafiłaby opowiedzieć...

    Ja się dołącze i dodam, żebyście się nie dali nabrać na e-porady, 12zł
    za SMSa piechotą nie chodzi, nie mówiąc już o abonamencie, a można
    stracić o wiele więcej jak się na "dobrą" "poradę" trafi :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-24 09:52:44
    Od: z...@g...com

    Wydaje mi sie ze jestem w podobnej sytuacji. Planuje kupic van(Toyota
    sienna) w USA i przed zakupem chcialbym wiedziec bede mial mozliwosc
    odliczania vatu od samochodu i paliwa. Czy w takim wypadku obowiazuja
    przepisy ktore byly przed 2004( tz mozna odliczac od wszystkich
    samochodow o ladownosci powyzej 500kg. Samochod jest w wersji 8
    osobowej więc chyba się łapie.