eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSwiadczenie usług za granicą - jak fakturować, jaki VAT itp › Swiadczenie usług za granicą - jak fakturować, jaki VAT itp
    From: "Grzegorz" <c...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Swiadczenie usług za granicą - jak fakturować, jaki VAT itp
    Date: Mon, 5 Jun 2006 18:13:14 +0200

    Witam

    Mam zamiar świadczyć usługi dla firmy zagranicznej ( Wielka Brytania )
    Usługę świadczyć będę z Polski, raz na jakiś czas jeżdząc tam w delegacje
    ( nie wszystko mogę zrobić zdalnie ). Tak więc usługa będzie świadczona
    częściowo w Polsce częściowo w Wielkiej Brytanii na rzecz kontrahenta
    ( spółki ) tam działającej.
    Pytania :
    1. Jak mam wystawiać fakturę ( o NIP UE wiem ) dla zagranicznego kontrahenta
    z UE ? Z klientem muszę ustalić kwotę w Funtach - jak to przeliczać na PLN
    do celów podatkowych ? Wg jakiegi kursu ? Z dnia faktury, dnia wpływu kasy ?
    Jaki VAT naliczać i gdzie go płacić - wyczytałem na grupie że VAT należy
    płacić w
    kraju świadczenia usługi - czy w moim przypadku mogę wybrać kraj ?
    Jaką stawkę VAT mam zastosować - z klientem muszę ustalić kwotę brutto
    więc jest to dla mnie istotne.
    Pytałem swojej księgowej, a ona w US, ale nie wiedzieli :/

    2. Czy znacie jakieś polskie banki które prowadzą rachunki w GBP - z uwagi
    na to,
    że bedę musiał część zarobionych funtów wydawać w GB nie chcę ich 2 x
    przewalutowywać ( moje honoraria wpływające na konto są zamieniane
    na PLN a ja potem kupuję z tego Funty żeby nimi płacić w GB )
    Wiem już, że nie mam możliwości założenia sobie konta w GB z powodu
    braku adresu tamże ( przyjeżdzam na tydzień i mieszkam w hotelu )

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)