  • 1. Data: 2008-07-02 09:18:06
    Temat: TV-sat kosztem wynajmu mieszkania?
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    Witam,
    Mam mieszkanie, ktore wynajmuje w systemie dobowym. Mieszkanie jest
    zgloszone jako jedno z miejsc prowadzenia dzialalnosci. Z kontrahentem
    rozliczam sie fakturami i odprowadzam VAT. Aby podniesc atrykcyjnosc
    mieszkania dla gosci, kupuje i instaluje antene satelitarna i dekoder
    Polsatu. W zwiazku z tym - czy prawidlowe jest:
    1) Zaliczenie do KUP od zakupu anteny i dekodera?
    2) Zaliczenie do KUP kosztu instalacji anteny?
    3) Zaliczanie co miesiac do KUP abonamentu Polsatu?
    4) Odliczanie VAT-u od powyzszych?
    Pozdrawiam,
    joan

  • 2. Data: 2008-07-02 10:12:57
    Temat: Re: TV-sat kosztem wynajmu mieszkania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, juana wrote:

    > Witam,
    > Mam mieszkanie, ktore wynajmuje w systemie dobowym.

    ...na cele...?

    > mieszkania dla gosci, kupuje i instaluje antene satelitarna i dekoder
    > Polsatu. W zwiazku z tym - czy prawidlowe jest:
    > 1) Zaliczenie do KUP od zakupu anteny i dekodera?
    > 2) Zaliczenie do KUP kosztu instalacji anteny?

    Tak się zastanawiam... czy instalacje nie są zaliczane do "dodatków do
    lokalu", a tym samym (jako podnoszące jego wartość) rozliczane
    amortyzacją (lokalu)?

    > 4) Odliczanie VAT-u od powyzszych?

    A to IMO zależy od odpowiedzi na 1. pytanie, czyli jaki jest cel
    wynajmu :) (mieszkaniowe np. są zwolnione z VAT, więc i odliczenie
    nie przysługuje).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-02 10:54:49
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...na cele...?

    zakładam, ze tzw. krótkotrwałego zamieszkania, skoro w ststemie dobowym

    > A to IMO zależy od odpowiedzi na 1. pytanie, czyli jaki jest cel
    > wynajmu :) (mieszkaniowe np. są zwolnione z VAT, więc i odliczenie
    > nie przysługuje).

    a krótkotrwałego zamieszkania, podobnie jak hotelowe są opodatkowane 7
    i nie ma nic do rzeczy, że to są cele mieszkaniowe na 1 dobę

    g.

  • 4. Data: 2008-07-02 10:55:19
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > ...na cele...?

    Mieszkaniowe, hotelowe.

  • 5. Data: 2008-07-02 10:55:53
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > zakładam, ze tzw. krótkotrwałego zamieszkania, skoro w ststemie dobowym

    Tak.

  • 6. Data: 2008-07-02 11:21:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie zalezy, czy "trwale związane"...
    Generalnie to telefon czy telewizję mozesz po jakimś czasie odłączyć jako usługe,
    natomiast okablowanie zostaje.
    JaC

    ----

    > Tak się zastanawiam... czy instalacje nie są zaliczane do "dodatków do lokalu", a
    tym samym rozliczane amortyzacją?