  • 1. Data: 2008-07-02 09:21:13
    Temat: zaliczki
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Przewertowalam archiwum, ale nie znalazlam odpowiedzi na pytanie ktore mnie
    nurtuje, a te wypowiedzi ,ktore traktuja o zaliczkach sa nie do konca
    odpowiedzia na moje pytanie wiec pytam:
    Ja prawidlowo rozliczyc zaliczke przy sprzedazy urzadzenia. DG, vat, kpir
    Tzn. wystawilam fakture zaliczkowa w dniu otrzymania zaliczki (z tego co sie
    w googlach naczytalam to albo wystawia sie ja w dniu otrzymania, albo w
    ciagu 7 dni z dopiskiem kiedy wplata nastapila), za jakis tam czas - ponad 7
    dni jest towar i przychodzi czas na wystawienie faktury koncowej. No wiec
    tez z tego co wygooglalam i zrozumialam np. tutaj:
    http://podatki.pl/artykuly/8_4259.htm

    cytat (dla ulatwienia):
    "Reasumując, jeżeli faktura zaliczkowa:
    - nie obejmuje całej ceny brutto - sprzedawca po wydaniu towaru lub
    wykonaniu usługi wystawia fakturę końcową, z tym że sumę wartości towarów
    (usług) pomniejsza się o wartość otrzymanej części należności, a kwotę
    podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturze
    dokumentujących pobranie części należności;"

    to wystawiam fakture koncowa na kwote pozostala do zaplaty czyli
    pomniejszona o te wczesniejsza zaliczke. Tak wiec zrobilam tzn. w polu nazwa
    wpisalam: urzadzenie x (po uwzglednieniu zaliczki), a w polu cena netto cene
    netto urzadzenia x pomniejszona o kwote netto zaliczki, w polu vat kwote vat
    pomniejszona o kwote vat z zaliczki. Okazalo sie, ze ksiegowa klienta nie
    tak to widzi i zadzwonila z pretensjami o blednie wystawionych fakturach.
    Hmm nie wiem, byc moze zrobilam blad, tyle ze z tego co wygooglalam wyglada
    to na prawidlowe. No i tutaj mam dwa pytania:
    1. czy faktycznie jest to blednie wystawiona faktura (nie chodzi mi o
    udowadnianie kto ma racje, a o to by nie robic bledow na przyszlosc)
    2. Ew. czy dobrze bedzie jesli na tej koncowej fakturze zrobie 2 pozycje:
    1. Urzadzenie x, cena jak za calosc urzadzenia,
    2. Rozliczenie zaliczki na zakup urzadzenia x, cena to bedzie kwota
    zaliczki z minusem. (a i czy musze dodac date wplyniecia
    zaliczki w tej pozycji).

    Z gory bardzo dziekuje za odpowiedzi,

    --
    pozdr,