  • 1. Data: 2015-04-03 07:16:32
    Temat: Tani pracownik do DG
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    Hej, tak mi się wydaje że tutaj najlepiej zapytać.

    Żona (nieformalna ;) ) prowadzi jednoosobową DG. Mam zamiar podpiąć pod to
    swoje różne interesiki, z których czasem wyniknie faktura. Interesiki są z
    raczej poważnymi firmami, czyli pozostają ślady kto naprawdę interes
    prowadzi (oferty, zlecenia i różne inne na których będzie widnieć moje
    nazwisko nie Żony). W razie kontroli rozumiem, że ciężko będzie wytłumaczyć
    "kto to jest ten pan który widnieje w pani imieniu na dokumentach, skoro
    nikogo pani nie zatrudnia". W związku z tym pytanie, jak najtaniej się
    podpiąć pod działaność żony, żeby wszystko było ok ? Ja oprócz wszystkiego
    pracuję na etacie. Oczywistym rozwiązaniem wydaje mi się tu umowa zlecenie
    na jakąś najniższą stawkę, ale może jest jakiś inny sposób o którym nie wiem
    ? Jakiś bezpłatny staż albo cuś ? :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-03 12:21:09
    Temat: Re: Tani pracownik do DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-03, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Żona (nieformalna ;) ) prowadzi jednoosobową DG. Mam zamiar podpiąć pod to
    > swoje różne interesiki, z których czasem wyniknie faktura.

    Firmanctwo jest niezgodne z prawem i IMHO czynem nieuczciwej konkrencji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2015-04-03 15:38:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Dębski wrote:
> [...]
    > mi się tu umowa zlecenie na jakąś najniższą stawkę, ale może jest jakiś
    > inny sposób o którym nie wiem ? Jakiś bezpłatny staż albo cuś ? :)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Firmanctwo-czyli-nie
    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

  • 4. Data: 2015-04-04 00:27:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-04-15 o 07:16, Przemysław Dębski pisze:
> [...]
    > mi się tu umowa zlecenie na jakąś najniższą stawkę, ale może jest jakiś
    > inny sposób o którym nie wiem ? Jakiś bezpłatny staż albo cuś ? :)

    Przyjrzyj się konstrukcji osoby współprowadzącej działalność gospodarczą.

  • 5. Data: 2015-04-04 08:09:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Przyjrzyj się konstrukcji osoby współprowadzącej działalność gospodarczą.

    Miało być najtaniej. I żona jest nieformalna i jeszcze pewnie mieszka
    gdzie indziej, to co szkodzi zatrudnić na zlecenia czy nawet na etat
    za przysłowiową złotówkę?

  • 6. Data: 2015-04-04 17:02:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Przyjrzyj się konstrukcji osoby współprowadzącej działalność gospodarczą.

    Z UoSUS:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,17,53,348,,,
    ustawa-z-dnia-13101998-r-o-systemie-ubezpieczen-spol
    ecznych.html
    +++
    11. Za osobę współpracujšcš z osobami prowadzšcymi pozarolniczš
    działalnoœć oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust.1
    pkt 4 i 5, uważa się małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego
    małżonka i dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma
    oraz osoby przysposabiajšce, jeżeli pozostajš z nimi we wspólnym
    gospodarstwie domowym i współpracujš przy prowadzeniu tej działalnoœci
    lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub umowy zlecenia;
    nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o pracę
    w celu przygotowania zawodowego.
    ---

    IMVHO i AFAIK "związki nieformalne" nie wchodzą w rachubę.
    Wzmianka o art.6 dotyczy kolizji umów zlecenia ze "współpracą".
    W PDoOF definicji "osoby współpracującej" nie ma, ale podejrzewam
    że "stosuję" się tę z UoSUS.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-04-10 19:36:16
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    "Twoja Gazeta Podatkowa nr 38/2004, strona 12"
    Dobre, bo świeże.

    -----