  • 1. Data: 2003-09-09 11:03:44
    Temat: Tax Free OT? pytanie
    Od: "Piotr" <s...@w...com>

    Witam,

    Mam do grupy pytanie o zakupy w systemie "tax free" np w Niemczech (może
    podpowiecie w jakim kraju się najbardziej opłaca) . Czy jeżeli kupiłbym w
    ten sposób kamerę video ( o izle to możliwe) za ok 1000 euro to czy przy
    powrocie do polski czekałyby mnie jakieś extra (jeżeli tak to jakie?)
    koszty celne itp.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-09-09 11:52:20
    Temat: Re: Tax Free OT? pytanie
    Od: "marek@plusnet" <m...@m...plus.com>

    "Piotr" <s...@w...com> wrote in message

    zakupy w systemie "tax free" np w Niemczech (może
    > podpowiecie w jakim kraju się najbardziej opłaca).

    to chyba zalezy od kombinacji najnizszej ceny w kraju x w polaczeniu z
    wysokoscia VATu?
    W Niemczech... tani sprzet w sklepach internetowych, ale...
    tu wkraczasz w kwestie cel polskich. Do Polski wysla, ale duze szanse sa na
    to, ze przesylka zostanie otworzona i przetrzymana do czasu wniesienia
    oplaty celnej (przez Ciebie). Jak duze szanse - nie wiem, pytaj w innych
    grupach (tez)

    Czy jeżeli kupiłbym w
    > ten sposób kamerę video ( o izle to możliwe) za ok 1000 euro to czy przy
    > powrocie do polski czekałyby mnie jakieś extra (jeżeli tak to jakie?)
    > koszty celne itp.

    zadne, jesli przemycisz (= zlamiesz prawo) sprzet bez zgloszenia na granicy,
    co jest powszechnie (?) praktykowane.
    jesli zadeklarujesz na granicy pl zaplacisz clo.
    Nie wiem, jak sie to ma to przepisow zezwalajacych na wwiezienie po jednej
    sztuce tego i owego. Ale to chyba w zalozeniu oznacza, ze WYwozisz jedna
    sztuke i ta sama wwozisz, chyba?
    btw, jesli nie dostaniesz konkretnych odpowiedzi w grupie, polecam inne,
    prawo, etc

    marek

  • 3. Data: 2003-09-09 17:59:41
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "marek@plusnet" <m...@m...plus.com> wrote in message
> [...]

    granicy,
    > co jest powszechnie (?) praktykowane.
    > jesli zadeklarujesz na granicy pl zaplacisz clo.

    dla uściślenia
    raczej nie przemycisz, jeśli chcesz zwrot VAT :)
    zwrot vat dostaniesz, jeśli masz pieczątkę celnika
    a jeśli on przybija pieczątkę, to sprawdza co to za towar (czasami nawet
    chce ten towar obejrzeć)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-09-09 18:08:49
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Cło zapłacisz jeżeli będziesz miał wielkiego pecha i będziesz kontrolowany
    przez Polaków. Obecnie rzadko stosowane. 10 dni temu miałem plik faktur na
    przejściu w Jędrzejowie ( koło Zgorzelca). Najpierw przejechałem granicę,
    zaparkowałem po polskiej stronie i poszedłem do niemieckiego urzędu celnego.
    Przy zakupie towaru musisz prosić o fakturę Tax Free. Pozdr. Marek

  • 5. Data: 2003-09-09 20:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, plusz wrote:

> [...]
    >+ zwrot vat dostaniesz, jeśli masz pieczątkę celnika
    >+ a jeśli on przybija pieczątkę, to sprawdza co to

    ...zdaje się że pic polega na tym że chodzi o dwu
    *różnych* celników ;)
    Przepisowo należy pokazać niemieckiemu/czeskiemu/słowackiemu
    żeby odliczyć VAT oraz polskiemu żeby naliczyć cło... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-10 08:24:20
    Od: "marek@plusnet" <m...@m...plus.com>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message

> [...]

    > zwrot vat dostaniesz, jeśli masz pieczątkę celnika
    > a jeśli on przybija pieczątkę, to sprawdza co to za towar (czasami nawet

    wyjezdzajac z Niemiec odzyskujesz VAT, 10 metrow dalej wjezdzajac do Polski,
    placisz clo (lub nie). Piszac "przemyt" mam na mysli polska strone granicy.
    btw, musisz jeszcze nie byc obywatelem unii, lub przebywac w unii nie dluzej
    niz x miesiecy w ciagu ostatnich lat, aby kwalifikowac sie do zwrotu VAT.
    Tak samo chyba dziala w druga strone - formalnie Niemcy mogliby wystepowac o
    zwrot polskiego vat-u przy wyjezdzie z Polski.

    Jak jednak pisalem, to wszystko ogolniki, bez konkretow.

    marek

  • 7. Data: 2003-09-12 05:47:20
    Od: "wandrus" <e...@i...pl>

    Jak będziesz miał pecha to nie zapłacisz cła, tylko będziesz musiał "dać w
    łapę" celnikom (stawki ustalają sami, ale zawsze można się targować).
    Przewoziłem w ub. roku sprzęt narciarski (wartość ok. 350 euro). Po
    negocjacjach zapłaciłem 45 e. Panowie czekali (z moim paszportem), aż
    przeszedłem do kantoru na polską stronę i odebrałem zwrot VAT-u. Pamiętam
    jak dziś wspaniałomyślnie zostawili mi 1e.
    Ale może to powinno iść na pl. rec.lapowkarstwo ? :-(((
    Pozdrawiam
    E.

  • 8. Data: 2003-09-12 07:27:33
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wandrus" napisał w wiadomości > Przewoziłem w ub. roku sprzęt
    narciarski (wartość ok. 350 euro). Po
    > negocjacjach zapłaciłem 45 e. Panowie czekali (z moim paszportem), aż
    > przeszedłem do kantoru na polską stronę i odebrałem zwrot VAT-u.

    To chyba źle załatwiłeś całą sprawę. Należało najpierw przejechać granicę,
    będąc po naszych odprawach z paszportem w ręku iść do Niemców podbić
    rachunek. A łapówki tym świniom bym nie dał. Wolę zapłacić nawet wyższe cło.
    Pozdr. Marek

  • 9. Data: 2003-09-12 11:41:56
    Temat: Re: Tax Free OT? pytanie 1/2 OT-OT ;)
    Od: "marek@plusnet" <m...@m...plus.com>

    "wandrus" <e...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > jak dziś wspaniałomyślnie zostawili mi 1e.
    > Ale może to powinno iść na pl. rec.lapowkarstwo ? :-(((

    Nie rozumiem, dlaczego jestes rozzalony?
    Ja bym tego nie nazwal pechem, tylko szczesciem - bo mogli byc zlosliwi (lub
    sluzbowi i uczciwi, w zaleznosci od tego, jak to oceniac) i poprosic Cie o
    zaplacenie cla. Albo bardzo zlosliwi / bardzo sluzbowi i poczekac, az
    przemaszerujesz ze sprzetem bez deklarowania go i wtedy wszczac dochodzenie,
    co czasem konczy sie przepadkiem mienia i grzywna.

    Z jednej strony chcialbys sam lamac prawo, nie deklarujac rzeczy do oclenia,
    z drugiej wyrzucasz im, ze oni lamia prawo biorac TWOJA lapowke. (kiedy obie
    strony na tym ewidentnie zyskuja i lamia prawo).
    Mysle, ze wychodzisz z blednych przeslanek - "oni NIE wiedza, ze ja cos
    przewoze"
    Sytuacja jest (niestety dla Ciebie) inna - oni wiedza, i moga to albo
    zignorowac, ew. wziac do kieszeni, albo zasilic skarb panstwa.

    btw, nie wyrzucam Ci checi przemycenia czegos, bo wiekszosc ludzi (i ja tez)
    czasem tak robi, ale - niekonsekwencje.

    marek