  • 1. Data: 2005-05-03 21:24:28
    Temat: To ja też się zapytam o barter/prezent :-)
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Byłem jednym z nielicznych betatesterów pewnego programu komputerowego
    tworzonego przez firmę z USA. W podzięce firma ta przesłała mi maila z
    informacją, że za okazaną pomoc otrzymuję od nich bezpłatnie kopię ich
    programu. Przesłali mi ją w załączniku, wraz z numerami seryjnymi, itd.

    I teraz pytanie, czy od tego należy się podatek.
    Czy uznać to za barter (ja im testowałem, a oni dali mi program) - co z
    VAT-em?
    Czy może za prezent (ponownie, co z VAT-em)
    Czy może jeszcze za coś innego?

    Program normalnie jest płatny i kosztuje sporo. Podkreślam, że dostałem go
    bezpłatnie, jako jedna z niewielu osób, bezpośrednio od producenta. Czy
    muszę coś odprowadzić do US?