  • 1. Data: 2005-05-03 17:56:14
    Temat: zakup aparatu
    Od: "mazzi" <n...@o...pl>

    Zakupuję aparat fotograficzny na firmę. Wartośc aparatu w zestawie z
    pamięcia i torbą wynosi 1599 zł. Czy mogę rozliczyć go w całości, czy
    stosuję zasade rozliczania wyposażenia? Czy rozliczanie wyposażenia znaczy "
    ewidencje środka trwałego"? Zagubiłam się? M.

  • 2. Data: 2005-05-03 17:58:09
    Temat: Re: zakup aparatu
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    1) Musisz udowodnic ze aparat ten zwizany jest z przychodem.
    2) Do EW wpisujesz i dajesz w koszty - 1 odpis

  • 3. Data: 2005-05-03 19:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2005, mazzi wrote:

    >+ Zakupuję aparat fotograficzny na firmę. Wartośc aparatu w zestawie z
    >+ pamięcia i torbą wynosi 1599 zł. Czy mogę rozliczyć go w całości,

    IMO tak. Przecież bez pamięci byłby "nieużyteczny", więc nie
    kwalifikowałby się w koszty. Tak, ja mam na myśli aparat jako
    *wyposażenie* :)

    >+ czy stosuję zasade rozliczania wyposażenia?

    A co to za zwierz, owa "zasada" ? :)

    >+ Czy rozliczanie wyposażenia znaczy "
    >+ ewidencje środka trwałego"? Zagubiłam się?

    Zagubiłaś się, IMO !
    "Rozliczanie wyposażenia" (wpis do EW i do kosztów "wprost") jest
    właśnie wyjątkiem stosowanym m.in. do "tanich środków trwałych",
    do nich nie trzeba stosować "zasad ST" i potocznie mówi się
    że "nie są ST w wyposażeniem" (acz to ostatnie prawnie ścisłe
    *nie jest*).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)