  • 1. Data: 2003-11-08 22:10:45
    Temat: US - źródło pochodzenia środków finansowych
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    US chce abym podał "źródło pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na
    pokrycie wydatków w 2002r." i co im tu odpowiedzieć? jakie źródła
    finansowania są nieopodatkowane? Prawda jest taka, iż pieniądze były
    pożyczone na rozpoczęcie DG ale nie moge tego udokumentować. W sumie musze
    się wytłumaczyć z prawie 100tys. Z gory dzięki za wszelkie odpowiedzi!

  • 2. Data: 2003-11-08 22:24:17
    Temat: Re: US - źródło pochodzenia środków finansowych
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "NN" <m...@w...pl> wrote in message
    > jakie źródła
    > finansowania są nieopodatkowane?

    hmm, stypendia, tirówki na autostradach ...
    jakoś nic innego mi do głowy nie przychodzi

  • 3. Data: 2003-11-09 05:01:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Nov 2003, NN wrote:
    [...]
    >+ myślę że po prostu pokażę im te umowy pożyczek które mam, ale nie były
    >+ rejestrowane więc zastanawiam się czy jakaś kara będzie czy tylko 2% opłaty
    >+ cywilno-skarbowej(chyba tak to się nazywa) każą zapłacić?

    Nie chce mi się szukać kto to zadał mi kiedyś sprytne pytanie,
    tak że tylko spytam czy ustawę byłeś łaskaw przeczytać:

    ++++++
    Art. 3. 1. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 2, powstaje:
    1) z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej[...]
    4) z chwilą powołania się na okoliczność dokonania czynności
    cywilnoprawnej - jeżeli podatnik nie złożył deklaracji w sprawie podatku
    od czynności cywilnoprawnych w terminie 5 lat od końca roku, w którym
    upłynął termin płatności, a którakolwiek ze stron po upływie tego terminu
    powołuje się przed organami podatkowymi lub organami kontroli skarbowej na
    okoliczność jej dokonania; w tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje
    jedynie w stosunku do podatnika, który powołał się na okoliczność
    dokonania czynności cywilnoprawnej.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-11-09 10:21:39
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > hmm, stypendia, tirówki na autostradach ...
    > jakoś nic innego mi do głowy nie przychodzi
    jeszcze słyszałem że dochody z runa leśnego są niepodatkowane, gdybym
    powiedział że np. znalazłem jednego grzyba i drogo go sprzedałem to mocno US
    by się przyczepił?

  • 5. Data: 2003-11-09 11:44:00
    Od: Wiewióra. <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokrycie wydatków w 2002r." i co im tu odpowiedzieć? jakie źródła
    > finansowania są nieopodatkowane? Prawda jest taka, iż pieniądze były

    Świadczenie usług seksualnych osobiście?
    Dochody z rolnictwa /np. kilkadziesiąt hektarów sadu czy innej ziemi/?
    Darowizny od członków rodziny do ustalonej wysokości?

    Fachowcy podadzą jeszcze pewnie kilka. Idź do dobrego prawnika ze swoimi
    papierami. Nie ma co oszczędzać, gdy już tak cię trzepią w US.

    Wiewióra

  • 6. Data: 2003-11-09 13:12:15
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > Świadczenie usług seksualnych osobiście?
    hmmm, lepiej nie

    > Dochody z rolnictwa /np. kilkadziesiąt hektarów sadu czy innej ziemi/?
    niestety brak jakiejkolwiek ziemi

    > Darowizny od członków rodziny do ustalonej wysokości?
    darowizny już im(US) pokazałem

  • 7. Data: 2003-11-13 02:44:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Nov 2003, NN wrote:
    [...]
    >+ jeszcze słyszałem że dochody z runa leśnego są niepodatkowane, gdybym
    >+ powiedział że np. znalazłem jednego grzyba i drogo go sprzedałem to mocno US
    >+ by się przyczepił?

    ROTFL :)
    Cóż, pewnie poprosiliby o uwiarygodnienie, czyli wskazanie
    kto kupił :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-12-06 18:58:46
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > ROTFL :)
    > Cóż, pewnie poprosiliby o uwiarygodnienie, czyli wskazanie
    > kto kupił :)
    czyli jest obowiązek legitymowania wszystkich osób z którymi przeprowadza
    się jakieś transakcje? a może haczykiem jest tu to że powyżej pewnej
    kwoty(nie wiem jakiej) nie można płacić gotówką?

  • 9. Data: 2003-12-06 22:26:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, NN wrote:
> [...]
    >+ > kto kupił :)
    >+ czyli jest obowiązek legitymowania wszystkich osób z którymi przeprowadza

    Nie. Ale jeśli cena "odbiega od rynkowej" bądź mają miejsce odbiegające
    od normy warunki transakcji - to należy się liczyć, że być może trzeba
    będzie przed sądem wykazać że zdarzenie miało miejsce, że transakcja
    była w dobrej wierze itp.

    >+ a może haczykiem jest tu to że powyżej pewnej
    >+ kwoty(nie wiem jakiej) nie można płacić gotówką?

    To AFAIK dotyczy tylko "wewnątrz" działalności gospodarczej.
    Samochód możesz *osobie fizycznej* sprzedać za gotówkę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)