  • 1. Data: 2002-03-10 18:58:23
    Temat: Ubezpieczenie w koszty ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Czy wszystkie składowe ubezpieczenia samochodu (jako środka trwałego firmy)
    mogę wpisać w koszty ? OC jest obowiązkowe więc chyba niepodlega
    dyskusji ale AC, KR i NW ?
    Dodam, że nie jestem vatowcem...

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2002-03-11 08:50:19
    Temat: Re: Ubezpieczenie w koszty ?
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-10 19:58, Użytkownik EMPI napisał:
> [...]
    >
    > Czy wszystkie składowe ubezpieczenia samochodu (jako środka trwałego firmy)
    > mogę wpisać w koszty ? OC jest obowiązkowe więc chyba niepodlega
    Możesz wszystkie. VAT nie ma tu nic do rzeczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-11 09:24:09
    Od: "madalta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wszystkie składowe ubezpieczenia samochodu (jako środka trwałego
    firmy)
    > mogę wpisać w koszty ? OC jest obowiązkowe więc chyba niepodlega
    > dyskusji ale AC, KR i NW ?

    Ubezpieczenie samochodu jest kosztem. Ale nie mozesz go odliczyc odrazu w
    calosci. Cala kwote tego ubezpieczenia trzeba podzielic przez ilosc miesiecy
    (w zaleznosci od okresu jakiego dotyczy). Wowczas mozesz co miesiac odliczac
    czesc (np. 1/12) tego ubezpieczenia.
    Pozdrawiam,

    Magdalena
    m...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-03-11 10:43:26
    Od: "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl>

    Hej !

    > Cala kwote tego ubezpieczenia trzeba podzielic przez ilosc miesiecy
    > (w zaleznosci od okresu jakiego dotyczy). Wowczas mozesz co miesiac
    odliczac
    > czesc (np. 1/12) tego ubezpieczenia.

    No dzięki ! Na coś takiego to bym nigdy nie wpadł, możesz mi podać do tego
    podstawę prawną ? Please ... :-)

    Marek
    http://www.empimusic.z.pl

  • 5. Data: 2002-03-11 12:16:49
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-11 11:43, Użytkownik EMPI napisał:
    > Hej !

    > odliczac

    > No dzięki ! Na coś takiego to bym nigdy nie wpadł, możesz mi podać do tego
    > podstawę prawną ? Please ... :-)

    Z ust mi to wyjąłeś :-)

    Ja rozumiem że takie dziabanie na miesiące robi się w pełnej
    księgowości, chociaż i tu opinie sa podzielone - u nas wrzuca się w
    koszty jednorazowo - zasada istotności, te ubezpieczenia to pryszcz w
    stosunku do całej reszty kosztów.

    Ale w KPiR nie ma w ogóle czegos takiego jak rozliczenia
    międzyokresowe. Kosztem jest wszystko co nie zostało z niego ustawowo
    wyłączone i służy działalności gospodarczej.

    Zapomniałam tylko dodać, a nikt mnie jakos nie poprawił, że jeżeli
    wartośc samochodu osobowego na polisie AC jest większa niż 20000euro,
    to kosztem jest składka w części proporcjonalnej do udziału tych
    20000euro w całej sumie ubezpieczenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-03-11 13:03:24
    Od: "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl>

    Hej !

    Wielkie dzięki !

    Marek
    http://www.empimusic.z.pl

  • 7. Data: 2002-03-11 16:13:53
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Mon, 11 Mar 2002 13:16:49 +0100, Maddy <m...@i...pl> piszesz:

    >Ale w KPiR nie ma w ogóle czegos takiego jak rozliczenia
    >międzyokresowe. Kosztem jest wszystko co nie zostało z niego ustawowo
    >wyłączone i służy działalności gospodarczej.

    A koszty dotyczace danego roku? Czy mozna wrzucic w koszty
    ubezpieczenie za okres przypadajacy na rok nastepny?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski