  • 1. Data: 2002-03-10 18:29:24
    Temat: zwrot z ubezpieczenia OC - prosze o rade
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Sprzedalam samochod i w zwiazku z tym wystapilam o zwrot ubezpieczenia OC.
    Samochod sprzedalam 02 lutego, a byl ubezpieczony do konca maja.
    Z moich pierwszych naiwnych :) obliczen wynikalo, ze dostane zwrot za 4
    miesiace (luty-maj).
    Zerknelam jednak do ustawy o ubezpieczeniach (Dz. Ustaw 26 poz. 310) gdzie
    doczytalam, ze: "umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiazaniu po uplywie 30 dni
    od dnia zbycia pojazdu, nie pozniej jednak niz: 1) z dniem zarejestrowania
    pojazdu na nabywce, 2) z chwila zawarcia przez nabywce nowej umowy
    ubezpieczenia OC".
    I troche sie pogubilam. Coz tak naprawde oznacza to "nie pozniej"? Wiem, ze
    nabywca ubezpieczyl auto 04 lutego. No ale przyjelam juz wersje ze dostane
    zwrot za 3 miesiace, po uwzglednieniu tych 30 dni z ustawy.
    Chyba wiec zrozumiecie moje rozczarowanie gdy w koncu dostalam zwrot za 2
    miesiace, a wyjasnienie otrzymalam nastepujace od ubezpieczyciela:
    >okres ubezpieczenia: od 29.05.2001r. do 31.03.2002 (sprzedaż samochodu
    >02.02.2002 + 30 dni, rozpoczęty miesiąc liczy się jako pełny) = 10 miesięcy
    Czy oni maja prawo liczyc rozpoczety miesiac jako pelny i dopiero dodawac 30
    dni??? Niczego takiego nie moge znalezc w ustawie. Probowac walczyc?
    Pozdrawiam, Malgorzatka

  • 2. Data: 2002-03-10 20:06:59
    Temat: Re: zwrot z ubezpieczenia OC - prosze o rade
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

    Użytkownik "Małgorzatka" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od dnia zbycia pojazdu, nie pozniej jednak niz: 1) z dniem zarejestrowania
    > pojazdu na nabywce, 2) z chwila zawarcia przez nabywce nowej umowy
    Skoro nie później to jeżeli któreś z tych zdarzeń nastąpi przed upływem 30
    dni to..... (patrz niżej)

    > I troche sie pogubilam. Coz tak naprawde oznacza to "nie pozniej"? Wiem,
    ze
    > nabywca ubezpieczyl auto 04 lutego.

    I w tym dniu ulega rozwiązaniu Twoja umowa, a bieg 30 dni zostaje
    wstrzymany. Gdyby okres 30 dni nie był wstrzymany, to w okresie od 04 luty
    do 31 marca Twój ubezpieczyciel miałby zawarte dwie umowy na jeden pojazd.
    Podaj nazwę tego złodzieja, bo jak piszesz już Ci wypłacił za okres
    kwiecień-maj czyli wziął podwójne składki.

    --
    Pozdrówka,
    Irek Makowski [Fencer by (s)word]

  • 3. Data: 2002-03-10 20:11:13
    Temat: Re: zwrot z ubezpieczenia OC - prosze o rade- drobne ? sprostowanie.
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

    Użytkownik "Fencer by (s)word" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > do 31 marca Twój ubezpieczyciel miałby zawarte dwie umowy na jeden pojazd.
    > Podaj nazwę tego złodzieja, bo jak piszesz już Ci wypłacił za okres
    > kwiecień-maj czyli wziął podwójne składki.

    Oczywiście powyższe przy założeniu że ubezpieczył się w tym samym
    towarzystwie co Ty.
    Jeśli nie to co prawda ma jedną składkę ale nienależną.