  • 1. Data: 2004-07-28 18:35:13
    Temat: Ułamkowy etat i minimalna składka zdrowotna
    Od: "wb" <...@...x>

    Dzień dobry,

    mam następujące pytane ( z góry wyjaśniam że nie jestem leniem i
    przeguglowałem to, ale bez sukcesu). Interesuje mnie jaka jest minimalna
    wysokość składki zdrowotnej przy której nabywa się prawa do ubezpieczenia
    zdrowotnego. Na stronie ZUS znaleźć można minimalne wartości składek na ub.
    społeczne (przy pracy na pełnym etacie i min. pensji, jak mniemam). Załóżmy
    teraz że przechodzę na 1/2 etatu, składki oczywiście TEŻ ulegają dwukrotnemu
    pomniejszeniu (?). Ale stosując taką logikę mógłbym w nieskończoność
    dzielić swój etat zachowując prawo do ubezpieczenia przy np. pracy na
    1/10000 etatu i składce wynoszącej 0.01 PLN. Jakie są zabezpieczenia przed
    tymi procedurami?

    I drugie pytanie: skoro opłata za ponowne włączenie do systemu opieki
    zdrowotnej wynosi od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł to jak ustawodawca
    zabezpieczył się przed nadużyciami w postaci np. miesięcznych lewych etatów
    po których można powrócić do systemu bezpłatnie?

    pozdrawiam
    wb

  • 2. Data: 2004-07-28 21:10:45
    Temat: Re: Ułamkowy etat i minimalna składka zdrowotna
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "wb" <...@...x> napisał w wiadomości

    kodeks pracy- umowa zwarta jest celem wykonywania pracy -jezeli kontrola
    ZUS stwierdzi że umowa uniemozliwia wykonywanie pracy okreslonej w
    umowie w deklarowanym czasie zatrudnienia to zapłacisz solidna karę a
    przy takich ułamkach zrobia to napewno zwłaszcza że rejestrując
    pracownika przypisany jest on do płatnika a o płatniku informacja dla
    ZUS to już pestka .

  • 3. Data: 2004-07-29 06:43:12
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Opix pisze:

> [...]
    > przy takich ułamkach zrobia to napewno zwłaszcza że rejestrując
    > pracownika przypisany jest on do płatnika a o płatniku informacja dla

    Minimalna skladka wynosi chyba ZERO..
    (jesli nie przegapilem "odwolania"
    ograniczenia dla pracownika skladki zdrowotnej
    do wysokosci zaliczki.

    Juz przy pol etatu i minimalnej stawce wychodzilo zero...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-29 08:42:14
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    Tak jak napisał Bogusław. Nie ma minimalnej stawki ub. zdrow. dla pracownika.
    Jeżeli przy małej wypłacie podatek będzie np. zerowy - to składki nie będzie.
    Składka jest nadal ograniczana do wysokości podatku.
    Za to jeżeli nie odprowadzimy za pracownika pełnej składki zdrowotnej(mniej
    niz ustawowe 8,25%)w przypadku właśnie małych wypłat, to należy wysłać do
    Narodowego Funduszu Zdrowia "zestawienie obniżonych składek". Maja do tego
    specjalny program.

    Pozdrawiam!

    Bea