    From: "wb" <...@...x>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ułamkowy etat i minimalna składka zdrowotna
    Date: Wed, 28 Jul 2004 20:35:13 +0200

    Dzień dobry,

    mam następujące pytane ( z góry wyjaśniam że nie jestem leniem i
    przeguglowałem to, ale bez sukcesu). Interesuje mnie jaka jest minimalna
    wysokość składki zdrowotnej przy której nabywa się prawa do ubezpieczenia
    zdrowotnego. Na stronie ZUS znaleźć można minimalne wartości składek na ub.
    społeczne (przy pracy na pełnym etacie i min. pensji, jak mniemam). Załóżmy
    teraz że przechodzę na 1/2 etatu, składki oczywiście TEŻ ulegają dwukrotnemu
    pomniejszeniu (?). Ale stosując taką logikę mógłbym w nieskończoność
    dzielić swój etat zachowując prawo do ubezpieczenia przy np. pracy na
    1/10000 etatu i składce wynoszącej 0.01 PLN. Jakie są zabezpieczenia przed
    tymi procedurami?

    I drugie pytanie: skoro opłata za ponowne włączenie do systemu opieki
    zdrowotnej wynosi od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł to jak ustawodawca
    zabezpieczył się przed nadużyciami w postaci np. miesięcznych lewych etatów
    po których można powrócić do systemu bezpłatnie?

    pozdrawiam
    wb