  • 1. Data: 2007-04-05 15:43:19
    Temat: Ulga internetowa + niepracująca żona
    Od: "Richardek" <r...@o...pl>

    Witam, mam problem tego typu: faktura Vat za internet jest wystawiona
    na mnie i żonę, żona nie miała dochodów w 2006 r. Kwotę 760 zł
    odliczyłem wobec tego tylko ze swojego dochodu, urzędnik Urzędu
    Skarbowego zakwestionował to twierdząc,że skoro faktura jest na
    obojga , to ja mogę odliczyć tylko połowę kwoty z faktury. Czy ma
    rację? Jeżeli nie, to proszę o podanie podstawy prawnej, na jaką mogę
    się powołać aby się odwołać. Jeżeli ma rację to z jakiego przepisu to
    wynika?Żona nie ma dochodu a z dowodów wpłaty wynika,że pokryłem
    koszty faktur w całości. Pozdrawiam i liczę na pomoc.

  • 2. Data: 2007-04-05 17:30:57
    Temat: Re: Ulga internetowa + niepracująca żona
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Richardek <r...@o...pl> w
    ups.com>:

> [...]
    > obojga , to ja mogę odliczyć tylko połowę kwoty z faktury. Czy ma
    > rację? Jeżeli nie, to proszę o podanie podstawy prawnej, na jaką mogę

    W kwestii formalnej: od czego chcesz się odwołać? Bo cos podejrzewam, że
    zakwestionował paszczą jedynie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-04-05 19:49:58
    Od: "Richardek" <r...@o...pl>

    na razie paszczą - telefonicznie. Byłem ostatnio wzywany do kontroli
    odliczeń,a dzisiaj zadzwonił, że "doszukał się tej nieprawidłowości i
    będę musiał korektę zrobić". Przy okazji przypomniał sobie,że same
    faktury to za mało i muszę jeszcze dostarczyć dowody opłacenia faktur.
    Chciałbym być po prostu dobrze przygotowany do rozmowy zanim tam się
    wybiorę. Oczywiście i faktury wszystkie i dowody opłacenia mam. Tylko
    to nieszczęsne dzielenie wartości faktury na pół mnie zastanawia.

  • 4. Data: 2007-04-05 20:38:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Richardek <r...@o...pl> w
    ups.com>:

> [...]
    > będę musiał korektę zrobić". Przy okazji przypomniał sobie,że same
    > faktury to za mało i muszę jeszcze dostarczyć dowody opłacenia faktur.

    Podstawą odliczenia zgodnie z wytycznymi/interpretacją czy czymś tam, jest
    _opłacona w roku podatkowym_ faktura.

    > Chciałbym być po prostu dobrze przygotowany do rozmowy zanim tam się
    > wybiorę. Oczywiście i faktury wszystkie i dowody opłacenia mam. Tylko
    > to nieszczęsne dzielenie wartości faktury na pół mnie zastanawia.

    Interpretacja PDF-4/415-5/05

    ale z drugiej strony: <http://www.pit.pl/pages/i/898.php> zwłaszcza:

    Dokonując odliczeń warto ponadto zwrócić uwagę, że na fakturach oprócz opłat
    za Internet wyszczególnione są jeszcze inne płatności, np. za abonament i
    rozmowy telefoniczne oraz za telewizje kablową.

    Niech teraz urzędnik główkuje, czy skoro Ty zapłaciłeś całą fakturę, to
    *całą* kwotę należy podzielić na dwa, czy tylko za internet rozdzielić, a
    resztę uznać, że podpada pod wspólnotę (podobnie jak ulga remontowa -- nie
    chce mi sie sprawdzać jakie warunki i interpretacje dla niej były, pamiętam,
    że była jedna dla małżeństwa), czy może Ty korzystałeś z internetu, a żona z
    telefonu...

    Możesz również zadać pytanie, co by powiedział, gdyby faktura była
    wystawiona na Ciebie i niego (zupełnie obcą osobę), ale on nie zapłacił ani
    grosza (i nie usiłował odliczyć), ciekawe, czy zapętli się w darowiznach,
    użyczeniach itp. -- zgodnie z obecnymi trendami warto nagrywać ;-)

    Reasumując, do czasu otrzymania czegokolwiek na piśmie nie przejmowałbym sie
    zbytnio, i nie spieszył z pisaniem poprawek pod ustne dyktando. To Twój PIT
    i Twoja decyzja...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-04-05 23:33:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Richardek" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >Skarbowego zakwestionował to twierdząc,że skoro faktura jest na
    >obojga , to ja mogę odliczyć tylko połowę kwoty z faktury.

    Powiedz mu, żeby poszedł sie leczyć.
    Oboje nie możecie odliczyć tej samej faktury, ale jak ją podzielicie między
    siebie to jest wasza sprawa.
    Podział 100% :0% jak najbardziej jest możliwy.

  • 6. Data: 2007-04-06 06:15:58
    Od: Azazel <a...@...pl>

    ups.com>:

> [...]
    > grosza (i nie usiłował odliczyć), ciekawe, czy zapętli się w darowiznach,
    > użyczeniach itp. -- zgodnie z obecnymi trendami warto nagrywać ;-)

    Nasuwa mi się kolejne pytanie.. Czy w takim przypadku faktury nie trzeba
    by opłacać dwoma przelewami (pod warunkiem opłacania przelewem i
    posiadania dwóch różnych kont)? Jednym z konta delikwenta, drugim z
    konta żony?
    A.

  • 7. Data: 2007-04-06 06:53:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:
    > Interpretacja PDF-4/415-5/05
    >
    > ale z drugiej strony: <http://www.pit.pl/pages/i/898.php> zwłaszcza:

    To tylko interpretacje. Przecież w przepisach nie ma wymogu, żeby faktura
    była na podatnika. To juz sobie urzędnicy dopisali takie dyrdymały.
    Ma być faktura w celu udokumentowania WYSKOŚCI wydatków
    a nie ustalenia stron umowy o świadczenie usług dostępu.
    Jeśli ja -Józef Nowak- mieszkam na Kwiatowej 8 i pod tym adresem użytkuję
    Internet,
    a fakturę na te usługi dostaje Jan Kowalski na ten adres i ja za tę fakturę
    zapłacę
    w sposób nie pozostawiający wątpliwości, ze to ja zapłaciłem (np przelewem,
    a nie sam stempelek z okienka), to niech ktoś spróbuje to zakwestionować
    samymi tylko przepisami ustawy. Nie da się.
    Pozstanie tylko idiotyczna kwestia dalszego rozliczania mojego korzystania
    z Internetu pomiędzy Nowakiem i Kowalskim.
    Uważam, że pojawiające się w interpretacjach wyłączenie
    osób nie wyszczególnionych na fakturze jest bezpodstawne.
    Chcesz powalczyć z urzędem?

  • 8. Data: 2007-04-06 07:53:22
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Richardek napisał(a):
> [...]
    > wynika?Żona nie ma dochodu a z dowodów wpłaty wynika,że pokryłem
    > koszty faktur w całości. Pozdrawiam i liczę na pomoc.

    Z przepisu żadnego, ale z ministerialnourzędoskarbowych interpretacji.
    Co poniektórzy koledzy tutaj twierdzą, że interpretacje te nie mają
    żadnego znaczenia ale jakoś nie potrafią podać czegokolwiek (innej
    interpretacji, opinii prawnej, konkretnego przypadku itp) na poparcie
    swojego twierdzenia.

  • 9. Data: 2007-04-06 09:41:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    \n wrote:

> [...]
    > żadnego znaczenia ale jakoś nie potrafią podać czegokolwiek (innej
    > interpretacji, opinii prawnej, konkretnego przypadku itp) na poparcie

    A masz jakiś przypadek, że ktoś odliczył zgodnie z proporcją
    żona 0% - mąż 100% wydatków, albo nie ze swojej faktury
    i urząd mu zakwestionował i WYGRAŁ?
    Nie ma, bo być nie może. Większość kończy się na kwestionowaniu,
    bo nikomu się nie chce zadzierać z US. Tak jak z darowiznami czy odliczaniem
    zmywarek.
    Jak się wcześniej podatnika postraszy, to może podatnik odstąpi i będzie
    więcej państwowych pieniązków do marnotrawienia.

  • 10. Data: 2007-04-06 10:30:32

    cef napisał(a):

    > A masz jakiś przypadek, że ktoś odliczył zgodnie z proporcją
    > żona 0% - mąż 100% wydatków, albo nie ze swojej faktury
    > i urząd mu zakwestionował i WYGRAŁ?

    Mnie bardziej ciekawi przypadek, że zakwestionował i PRZEGRAŁ, znasz taki?

    W sumie "polityka informacyjna" kolegów ma pewien sens: w końcu znajdzie
    się jeleń który tak odliczy i wygra...ku pożytkowi ogółu... ;-)