  • 1. Data: 2005-04-11 14:34:36
    Temat: Ulga na cele rehabilitacyjne
    Od: "Wojt@s" <W...@o...pl>

    Witam ,
    mam małe pytanko do szanownych grupowiczów:

    u mnie jest taka sytuacja :

    Mam młodszego brata, który jest dzieckiem niepełnosprawnym, które nie
    ukończyło 16 roku życia.

    Mam na niego wypisane 2 faktury za pobyt w ośrodku rehabilitacyjnym.

    Podobno to mogę odliczyć w uldze na cele rehabilitacyjne,

    a jak się ma sprawa do :

    "Używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność) osoby
    niepełnosprawnej zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa lub podatnika
    mającego na utrzymaniu osobę niepełnosprawną zaliczoną do I lub II grupy
    inwalidztwa albo dzieci niepełnosprawne, które nie ukończyły 16 roku życia,
    dla potrzeb związanych z koniecznym przewozem na niezbędne zabiegi
    leczniczo-rehabilitacyjne"

    Jestem współwłaścicielem samochodu osobowego: Jeżdżę z bratem na konsultacje
    do specjalisty oraz na różne badania. Mogę to jakoś sobie obliczyć??

    Jak tak to jak i na jaką kwotę??

    Podobno nie musze mieć żadnych kwitów za paliwo itp.

    Z góry dziękuje za informacje

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-04-11 19:38:18
    Temat: Re: Ulga na cele rehabilitacyjne
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Użytkownik "Wojt@s" <W...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam młodszego brata, który jest dzieckiem niepełnosprawnym, które nie
    > ukończyło 16 roku życia.
    Czyli Pana brat jest wyłącznie na Pana utrzymaniu tj. rodzice Pana nie żyją?

    > inwalidztwa albo dzieci niepełnosprawne, które nie ukończyły 16 roku
    życia,
    > dla potrzeb związanych z koniecznym przewozem na niezbędne zabiegi
    > leczniczo-rehabilitacyjne"

    W/g ustawy opdof tej ulgi nie potrzeba dokumentować, zdarza się, że niektóre
    urzędy skarbowe
    wymagają zaświadczeń, iż faktycznie korzystało się z niezbędnych zabiegów
    leczniczo-rehabilitacyjnych.

    > Jak tak to jak i na jaką kwotę??
    2.280 zł. odliczenie od dochodu.

    Pozdrawiam i życzę zdrówka Panu i bratu