  • 1. Data: 2005-04-11 08:50:44
    Temat: Rety - pomocy !!! import towarow - rozliczenia frachtu
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    Witam i od razu przechodze do opisu
    Mamy dwie sytuacje.
    1. Import spoza UE ( konkretnie ze Szwajcarii )
    otrzymuje nastepujace dokumenty: faktura od dostawcy ( wyspecyfikowane
    wyroby i laczna wartosc ), faktura za transport od innej firmy, ktora jest
    zarejesrtowana w Niemczech
    Pytanie: Jaka czesc ( a moze caly ) kosztow frachtu wyspecyfikowanego na
    fakturze transportowej dolicza sie do wartosci celnej towaru ( od ktorej to
    wartosci powiekszonej dodatkowo o clo jest naliczane VAT na SAD-zie ) ?
    Dodam ze na tej fakturze fracht jest podzielony na odcinek w ramach UE i
    odcinek "poza" UE

    2. Import, a wlasciwie sprowadzenie towaru w ramach UE
    Pytanie: czy tutaj do wartosci towarow moge doliczyc cala wartosc frachtu ?

    Pliz o pomoc - googlalem, ale wciaz laduje w gaszczu paragrafow paru ustaw a
    chce zeby mi kto to wylozyl "po chlopsku" :-)

    Pozdrawiam,
    SP

  • 2. Data: 2005-04-11 08:56:37
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    aha - i jakie kursy maja byc uzyte do poszcegolnych przeliczen :)

    ...i w ogole to poprosze o cyjanek - nawet w agencji celnej kazda pani ma
    swoja teorie :-/

  • 3. Data: 2005-04-11 15:04:11
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartosci powiekszonej dodatkowo o clo jest naliczane VAT na SAD-zie ) ?
    > Dodam ze na tej fakturze fracht jest podzielony na odcinek w ramach UE i
    Do wartości celnej dolicza się koszty do granicy.
    Koszty od granicy do miejsca przeznaczenia podwyższają podstawę
    opodatkowania VATem
    Trochę mnie zaskoczyłeś tym podziałem na część UE i "poza".
    Tu niestety nie wiem, trzeba zajrzeć do "gąszcza paragrafów" i zobaczyć czy
    'granica' oznacza teraz granicę celną UE.

    > 2. Import, a wlasciwie sprowadzenie towaru w ramach UE
    > Pytanie: czy tutaj do wartosci towarow moge doliczyc cala wartosc frachtu
    ?
    Tutaj jest prościej ;)
    Sprowadzanie z UE nie jest importem.
    Mirek Q