  • 1. Data: 2005-10-05 20:29:08
    Temat: Ulga remontowa
    Od: "Edyta" <e...@t...pl>

    Witam,

    w tym roku kupuję mieszkanie. Odbiór kluczy będzie możliwy w listopadzie
    b.r., ale przepisanie mieszkania przez notariusza nastąpi na przełomie
    stycznia i lutego 2006 roku. Chciałabym zapytać jakie są realne szanse na
    to, żeby skorzystać z ulgi remontowej, która podobno funkcjonuje tylko do
    końca tego roku. Zastanawiam się czy będzie wystarczające jeśli dostanę
    pismo od developera, że już w listopadzie jestem faktycznym właścicielem
    mieszkania. Poza tym przy okazji chciałabym się dowiedzieć ile i w jaki
    sposób (tzn. jakie zakupy wchodzą do odliczeń) mogę odliczyć od podatku.
    Napisałam na Waszą grupę, ponieważ nawet Pani w US podczas rozmowy
    telefonicznej nie potrafiła mi na to odpowiedzieć. Będę wdzięczna za pomoc.

    pozdr.
    Edyta.

  • 2. Data: 2005-10-05 21:16:23
    Temat: Re: Ulga remontowa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:
    > Napisałam na Waszą grupę, ponieważ nawet Pani w US podczas rozmowy
    > telefonicznej nie potrafiła mi na to odpowiedzieć. Będę wdzięczna za pomoc.

    I wcale jej sie nie dziwie, bo nikt nie wie.
    Zaczynając od końca i idąc w dół w stronę zwiększających się
    prawdopodobieństwm przyczepienia się US.

    1. Faktury zakupu z datą po dacie otrzymania aktu notarialnego (0.01%
    prawdopodobieństwa) ten 0.01% to przyczepienie się, czy remont
    faktycznie byl.

    2. Faktura zakupu z datą po dacie podpisania protokołu
    zdawczo-odbiorczego mieszkania i po uzyskaniu przez dewelopera
    pozwolenia na użytkowanie (10%) aczkolwiek są urzędy co już tego punktu
    nie akceptują

    3. Faktura zakupu z datą wcześniejszą niz pkt 1 i 2 (90% szans
    przyczepienia się)

    te 10% zostawiam tobie jako rozprawę z US, że przecież w ustawie jest
    napisane na własne potrzeby mieszkaniowe, a nie własne posiadane
    mieszkanie. Własne potrzeby mieszkaniowe mogą być zdefiniowane w
    przyszłości. Ale się jeszcze taki nie urodził co by się w ten sposón
    USowi postawił.

  • 3. Data: 2005-10-06 11:21:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, Edyta wrote:

    > w tym roku kupuję mieszkanie. Odbiór kluczy będzie możliwy w listopadzie
    > b.r., ale przepisanie mieszkania przez notariusza nastąpi na przełomie
    > stycznia i lutego 2006 roku.

    Jednego nie piszesz: czy to mieszkanie ISTNIEJE.
    Czy kupujesz istniejące... czy "budowę" (coś co jeszcze mieszkaniem
    nie jest).
    Zwracano tu uwagę że potocznie nazywane "mieszkanie" dopóki
    nie ma odbioru budynku jest formalnie "budową" i koniec.
    Natomiast jeśli to mieszkanie (w znaczeniu prawa budowlanego)
    już istnieje - to popatrz na to tak: liczy się "tytuł prawny".
    Jak ktoś jest lokatorem (najemcą) to jak najbardziej wolno
    mu remont i modernizację *posiadanego* mieszkania odliczać.
    Posiadanie i własność to dwie różne rzeczy.
    Czy z twojej umowy wynika że WOLNO ci będzie z mieszkania korzystać ?

    > końca tego roku. Zastanawiam się czy będzie wystarczające jeśli dostanę
    > pismo od developera, że już w listopadzie jestem faktycznym właścicielem
    > mieszkania.

    Pismo będzie nieważne z mocy prawa.
    W myśl Kodeksu Cywilnego *właścicielem* nieruchomości stać się można
    wyłącznie na mocy umowy notarialnie wpisanej do księgi wieczystej.
    Czyli albo pismo będzie nieprawdziwe albo umowa z mocy prawa nieważna.

    Zupełnie inna sprawa że możesz zostać UŻYTKOWNIKIEM mieszkania, ale
    to z czegoś musi wynikać ! IMHO - najlepiej z umowy...

    > Napisałam na Waszą grupę, ponieważ nawet Pani w US podczas rozmowy
    > telefonicznej nie potrafiła mi na to odpowiedzieć.

    ...bo zdarzają się sprzeczne "punkty widzenia" :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)