  • 1. Data: 2003-06-24 07:56:35
    Temat: Ulga remontowo - modernizacyjna
    Od: aklys <a...@b...com.pl>

    Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Finansów nie można
    wykorzystać ulgi remontowo - modernizacyjnej na odliczenie kosztów
    wykończenia nowego mieszkania (taką informację znalazłem na oficjalnej
    stroniw www.mf.gov.pl).
    Właśnie nabywam spółdzielcze lokatorskie prawo własnościowe do mieszkania w
    nowym bloku. Mieszkanie jest "pod klucz" - czyli gotowe do zamieszkania.
    Mam zamiar jednak przerobić kilka rzeczy: zastąpić wykładzinę na podłodze
    panelami, położyć glazurę w łazience, tapety w jednym pokoju). Czy mogę w
    tym przypadku skorzystać z w/w ulgi?
    Zaznaczam, jeszcze raz, że mieszkanie, które mam odebrać 30 czerwca, będzie
    już wykończone.
    Czy aby skorzystać z tej ulgi muszę się najpierw wprowadzić do mieszkania, a
    później rozpocząć modernizację?

    I jeszcze jedno: panele podłogowe mam już zakupione (skorzystałem z okazji).
    Data zakupu jest więc sprzed odebrania mieszkania (ale już po zawarciu
    umowy ze spółdzielnią). Czy one też podlegają odliczeniu ? (czy tylko
    materiały zakupione po zasiedleniu mieszkania?)

    aklys