  • 1. Data: 2003-06-24 00:44:34
    Temat: literatura - osoba fizyczna <> zoo?
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Od wielu lat prowadze dzialalnosc gospodarcza jako osoba fizyczna. W swietle
    nowych pomyslow podatkowych naszej superwladzy zaczela chodzic mi po glowie
    mysl o przeksztalceniu swojej firmy produkcyjno-importowo-handlowej w sp.
    zoo. Czy moglibyscie mi polecic jakas ksiazke, z ktorej moglbym jak
    najszerzej, a jednoczesnie bez wodolejstwa, dowiedziec sie co mnie czeka,
    czy bedzie w razie czego droga odwrotu, itd?
    Dzieki
    Tomek z miasta Lodzi

  • 2. Data: 2003-06-24 06:23:22
    Temat: Re: literatura - osoba fizyczna <> zoo?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Kwapa" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najszerzej, a jednoczesnie bez wodolejstwa, dowiedziec sie co mnie czeka,
    > czy bedzie w razie czego droga odwrotu, itd?
    ---------------------------------
    Nie bardzo znam jakies książki o przekształceniu ale trzeba dobrze poczytac
    kodeks handlowy i podatek dochodowy od osób prawnych .Tez zaczynałam sie
    zastanawiać nad zmiana osobowości firmy ale to wcale nie jest takie hepi
    wnoszenie wkładu obligo wypłata dywidendy opodatkowana a więc mimo niżeszego
    progu podatkowego w CIT dochodzi podatek od dywidendy .A co do zmian naszych
    rządzących to w niczym nie znasz dnia ani godziny czy zminią PIT czy CIT
    trudno wyczuć.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-06-24 07:29:04
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kwapa" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > swietle
    > glowie
    Najpierw sprawdź, ile teraz trzeba wpłacić udziałów (kapitał), aby taką
    spółkę zawiązać. Może warto kupić uśpioną "spółkę z o.o." z dawnych czasów
    np. nieco zadłużoną, a i tak wyjdzie to taniej?
    WSm

  • 4. Data: 2003-06-24 11:48:19
    Temat: Odp: literatura - osoba fizyczna <> zoo?
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    niżeszego
    > progu podatkowego w CIT dochodzi podatek od dywidendy .

    To prawda ale tylko w przypadku pieniedzy, ktore chcesz wyciagnac na
    konsumpcje. Jesli rzeczywiscie obnizyliby CIT do 19% i zakladajac, ze
    placisz wysokie podatki jako PITowiec, to pieniadze zostajace w
    zoo(inwestycyjne) bylyby znacznie tansze.

    A co do zmian naszych
    > rządzących to w niczym nie znasz dnia ani godziny czy zminią PIT czy CIT
    > trudno wyczuć.

    Ale tak sobie wymyslilem, ze musze byc silny, zwarty i gotowy. :)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2003-06-24 11:55:26
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    > Najpierw sprawdź, ile teraz trzeba wpłacić udziałów (kapitał), aby taką
    > spółkę zawiązać. Może warto kupić uśpioną "spółkę z o.o." z dawnych czasów
    > np. nieco zadłużoną, a i tak wyjdzie to taniej?

    To jest jeden z watkow, ktory mam nadzieje zglebic. :)
    Ja juz kiedys mialem przyjemnosc studiowania KH, ale to bylo dawno - jeszcze
    za czasow studenckich. Dzisiaj wiem jak wiele nie wiem. Stad moja prosba z
    postu rozpoczynajacego ta dyskusje.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2003-06-24 20:58:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2003, WSm wrote:
    [...]
    >+ Najpierw sprawdź, ile teraz trzeba wpłacić udziałów (kapitał), aby taką
    >+ spółkę zawiązać.

    AFAIK 50.000 zł.

    >+ Może warto kupić uśpioną "spółkę z o.o." z dawnych czasów

    ...pamiętając że do końca roku kapitał trzeba podnieść do 25.000zł,

    >+ np. nieco zadłużoną,

    ...a nieco zadłużona ze starych czasów pewnie ma kapitału całe 50 zł :)
    (kiedyś: pół miliona "starych złotych" !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-25 17:19:17
    Temat: Re[2]: literatura - osoba fizyczna <> zoo?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 24 czerwca 2003 o godzinie (22:58:55) napisano:
    GSn> On Tue, 24 Jun 2003, WSm wrote:
    GSn> [...]

    GSn> AFAIK 50.000 zł.

    wKF: nie musi to byc gotowka, moze byc aport. Np. prawa autorskie,
    licencje, znak towarowy. A znam tez takich, co zakladaja bez zadnej
    gotowki/aportu - w koncu sad rejestrowy nie bada, czy faktycznie wplynela
    kasa/aporty, tylko czy jest oswiadczenie zarzadu o wplynieciu...

    GSn> ...pamiętając że do końca roku kapitał trzeba podnieść do 25.000zł,

    I jeszcze zaplacic notariuszowi za jego uslugi. I miec nadzieje (albo
    bardzo, bardzo gleboka wiedze o spolce), ze nie ma "trupa w szafie" np.
    w postaci weksla wystawionego przez poprzedni zarzad.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2003-06-25 19:28:40
    Temat: Odp: Re[2]: literatura - osoba fizyczna <> zoo?
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    No dobrze. Wszystko bardzo interesujace. Ale czy rzeczywiscie nie ma ksiazki
    , ktora zebralaby te wszystkie rzeczy w calosc (odpowiedni fragment KH, ksie
    gowosc, jak sie poruszac, itp) i moglibyscie mi ja polecic?
    Tomek