  • 1. Data: 2003-06-23 15:46:58
    Temat: Zerowe dochody a deklaracja
    Od: "Canizares" <c...@w...pl>

    Witam,

    Niedawno zarejestrowałem DG i rozliczam się przez KPiR jednak ze względu na
    pewne okoliczności nie mam jeszcze żadnych dochodów ani kosztów - książka na
    razie jest czysta jak łza :-) Czy zatem muszę składać deklarację (a jeśli
    tak, to jak ma ona wyglądać - wszędzie zera?!?)? Gdzieś słyszałem, że mogę
    to zrobić dopiero przy pierwszych jakichkolwiek kosztach czy dochodach... A
    jeśli trzeba ją składać, to co może mi grozić za niezłożenie jej za jakiś
    miesiąc; jeśli to kara finansowa, to z jaką kwotą będę musiał się pożegnać?

    Pozdrawiam,

    Maciek
    c...@w...pl

  • 2. Data: 2003-06-23 16:13:23
    Temat: Re: Zerowe dochody a deklaracja
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Canizares" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli trzeba ją składać, to co może mi grozić za niezłożenie jej za jakiś
    > miesiąc; jeśli to kara finansowa, to z jaką kwotą będę musiał się

    PIT-5 składa się dopiero wówczas gdy wystąpi podatek do zapłaty.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-06-23 19:43:53
    Od: "Canizares" <c...@w...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bd77l3$i6j$...@n...ipartners.pl...
    > Użytkownik "Canizares" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > PIT-5 składa się dopiero wówczas gdy wystąpi podatek do zapłaty.

    Dzięki wielkie. A jeszcze jedno - czy deklaracje mam w takim razie złożyć
    dopiero jak będę miał dochód, czy też może przy pierwszych kosztach?
    Przepraszam, że dopytuję się o rzeczy może oczywiste, ale na razie jeszcze
    mam straszny kocioł w głowie od tego wszystkiego i momentami odnoszę
    wrażenie, że już nic nie rozumiem :)

    Pozdrawiam,

    Maciek
    c...@w...pl

  • 4. Data: 2003-06-23 20:09:51
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Dzięki wielkie. A jeszcze jedno - czy deklaracje mam w takim razie złożyć
    > dopiero jak będę miał dochód, czy też może przy pierwszych kosztach?

    Nie widzisz sprzecznosci z tym co napisal BaLab ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2003-06-23 20:25:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Canizares wrote:

> [...]
    >+ pewne okoliczności nie mam jeszcze żadnych dochodów ani kosztów - książka na

    Albo sprzeciw albo książka jest nieprawidłowa !
    Przecież masz tam co najmniej jeden wpis: "remanent początkowy",
    prawda ? To że być może jest on "zerowy" jest bez znaczenia: numer
    ewidencyjny pozycja 1. został wykorzystany :)

    Pomijam sprawę że marnotrawstwem jest iż nie zaliczyłeś do
    kosztów wydatków "papierkologicznych" - opłaty rejestracyjnej
    itp. (pocieszę cię: sam też nie dopilnowałem :>), a o tym
    że zakup KPiR "drukowanej" (o ile taką masz) to też jak
    najbardziej koszt :)

    >+ Czy zatem muszę składać deklarację (a jeśli
    >+ tak, to jak ma ona wyglądać - wszędzie zera?!?)? Gdzieś słyszałem, że mogę
    >+ to zrobić dopiero przy pierwszych jakichkolwiek kosztach czy dochodach...

    Nie. Na pewno nie musisz składać dopóki nie wystąpi dochód powodujący
    pojawienie się podatku. Spora część (m.in. grupowiczów, ale jak wynika
    z opisów - również US) uważa że wręcz musi wystąpić podatek do zapłaty
    abyś *musiał* składać PIT-5 :)
    VATu rozumiem nie rozliczasz ?

    >+ A
    >+ jeśli trzeba ją składać, to co może mi grozić za niezłożenie jej za jakiś
    >+ miesiąc; jeśli to kara finansowa, to z jaką kwotą będę musiał się pożegnać?

    Mandat, ile - zależy. Poczytaj opinie na grupie w archiwum...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-23 20:51:11
    Od: "cef" <(wytnij to)cezfar@interia.pl>

> [...]
    książka na
    > razie jest czysta jak łza :-) Czy zatem muszę składać deklarację

    O podatkach już napisano.
    Skoro już założyłeś tę książkę,
    to dobrze było by jeszcze zgłosić ten fakt w US,
    żebys przypadkiem się nie zdziwił, że jesteś np ryczałtowcem.

  • 7. Data: 2003-06-23 21:16:42
    Od: "cef" <(wytnij to)cezfar@interia.pl>

> [...]
    > to dobrze było by jeszcze zgłosić ten fakt w US,
    > żebys przypadkiem się nie zdziwił, że jesteś np ryczałtowcem.

    A to przedobrzyłem chyba.
    Rozpoczynając działalność
    z definicji będziesz na książce, ale powiadomić trzeba.

  • 8. Data: 2003-06-23 23:19:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ dopiero jak będę miał dochód, czy też może przy pierwszych kosztach?

    No tak... pora późna... Zaaplikuj sobie kawę :]
    1. Dochód = przychód - koszty
    2. Podatek = (przychód - koszty)*skala("19%")-kwota_niepłacona
    3. Podatek_po_odliczeniach = podatek - odliczenia
    (a odliczenia to głównie_składka-zdrowotna !)
    Do kwoty która tu często pada (pięćset ileś złotych podatku,
    czyli dwa tysiące ileś kwoty dochodu) nie ma podatku [2],
    do kwoty zależnej od ilości spłaconych składek zdrowotnych
    nie ma podatku do zapłaty [3].

    >+ Przepraszam, że dopytuję się o rzeczy może oczywiste,

    Czy ty kojarzysz hasła: "przychód", "dochód" i "podatek"
    oraz ew. "podatek do zapłacenia" ??
    NAJPIERW wyliczasz podatek/podatek_do_zapłacenia (ja tam
    bym dmuchał na zimne ;)) a *PÓŹNIEJ* podejmujesz decyzję
    czy składać PIT-5 !!

    >+ ale na razie jeszcze
    >+ mam straszny kocioł w głowie od tego wszystkiego i momentami odnoszę
    >+ wrażenie, że już nic nie rozumiem :)

    Drobiazg. Jak się zabierzesz za jakieś przypadki szczególne
    to wrażenie się mocno pogłębi, zapewniam :] !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-06-24 07:15:02
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > pojawienie się podatku. Spora część (m.in. grupowiczów, ale jak wynika
    > z opisów - również US) uważa że wręcz musi wystąpić podatek do zapłaty

    przy okazji pytanie czy skladam deklarację gdy na pierwszej stronie
    deklaracji PIT 5 pojawia się kwota dochodu z której wynika podatek / >
    2789,89 /
    czy po różnych odliczeniach np składki na ubezp. społ
    na drugiej stronie deklaracji jest kwota > 2789,89 ?
    ela

  • 10. Data: 2003-06-24 11:30:33
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 24 Jun 2003 09:15:02 +0200 "ela" <l...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > 2789,89 /
    > czy po różnych odliczeniach np składki na ubezp. społ
    > na drugiej stronie deklaracji jest kwota > 2789,89 ?

    Jak już kilkakrotnie ustaliliśmy na grupie, są w "użyciu" dwie różne
    interpretacje, zależnie od widzimisię konkretnego US.

    Zadzwoń i zapytaj w Twoim US jeśli chcesz mieć spokój.

    W moim US (Poznań - Wilda) każą składać PIT5 dopiero gdy jest coś do
    zapłacenia.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --