  • 11. Data: 2004-12-02 15:33:53
    Temat: Re: Umowa na sprzedaz internetu
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:conbk4$6fp$1@opal.futuro.pl...

    > Akurat granica 2000 już nie obowiązuje

    A jaka obowiązuje?

  • 12. Data: 2004-12-02 15:47:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat granica 2000 już nie obowiązuje

    Mam kc ściągnięty miesiąc temu.

    "Art. 75. § 1. Czynność prawna obejmująca rozporządzenie prawem, którego
    wartość przenosi dwa tysiące złotych, jak również czynność prawna, z której
    wynika zobowiązanie do świadczenia wartości przenoszącej dwa tysiące
    złotych, powinna być stwierdzona pismem.
    § 2. W wypadku gdy przedmiotem czynności prawnej jest rozporządzenie prawem
    do świadczeń okresowych lub zobowiązanie się do takich świadczeń, wartością
    prawa lub zobowiązania jest wartość świadczeń za jeden rok, a jeżeli
    świadczenia mają trwać krócej niż rok - ważność za cały czas ich trwania."

    Czyżby już było nieaktualne?

  • 13. Data: 2004-12-02 15:59:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > świadczeń, wartością prawa lub zobowiązania jest wartość świadczeń za
    > jeden rok, a jeżeli świadczenia mają trwać krócej niż rok - ważność za

    Chyba tak bo ja mam

    Art. 75. uchylony

    Art. 75. (1) § 1. Zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa albo
    ustanowienie na nim użytkowania powinno być dokonane w formie pisemnej
    z podpisami notarialnie poświadczonymi.
    § 2. Zbycie przedsiębiorstwa należącego do osoby wpisanej do rejestru
    powinno być wpisane do rejestru.
    § 3. Przepis 2 stosuje się odpowiednio w wypadku wydzierżawienia
    przedsiębiorstwa lub ustanowienia na nim użytkowania.
    § 4. Przepisy powyższe nie uchybiają przepisom o formie czynności
    prawnych dotyczących nieruchomości.

  • 14. Data: 2004-12-02 17:21:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba tak bo ja mam
    >
    > Art. 75. uchylony

    A ma ktoś link do całości aktualnego kc?

  • 15. Data: 2004-12-02 20:21:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, jureq wrote:

    >+ Mieczysław wrote:
    >+
    >+ > A gdzie w prawie jest napisane, że umowy muszą być pisemne??
    >+
    >+ <GDYBANIE>
    >+ Może w prawie telekomunikacyjnym jest taki wymóg
    >+ </GDYBANIE>

    *Jeśli* "udostępnianie internetu" byłoby "publiczną usługą
    telekomunikacyjną" - to na .prawo argument że "umowa ma być
    pisemna" był wyciagany z rękawa przy okazji "afery z NOMem"
    (znaczy: kiedy to NOM sam wysyłał swoje faktury, choć obiecywał
    że nie będzie ;) - bo miała zrobić to TP SA :)).
    W tym gdybaniu pewnie coś jest... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2004-12-02 20:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ A ma ktoś link do całości aktualnego kc?

    "Niegwarantowany ale urzędowy oryginał" (w .PDF) przecież
    leży i się marnuje ;) na isip.sejm.gov.pl
    A jak wolisz HTMLa (ja osobiśce preferuję, widać znaczną różnicę
    w szybkości obsługi i nie ma problemów z a to formatowaniem,
    a to kopiowaniem... to na www.podatki.pl dają... :)
    Rejestracja, ale za darmo :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2004-12-02 22:35:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2004 14:28:39 +0100, Dex naskrobał(a):

    > no mam DG, sprzedaje internet i pare innych uslug komputerowych
    >
    > mam teraz kontrole US. i oni chca umowy z uzytkownikami na papierze....

    Jak chcą to niech sobie podpiszą sami - ty nie masz żadnego obowiązku na
    sporządzanie umów na piśmie. Jak zaczną coś kombinować to poproś o pisemne
    wezwanie wraz z podstwą prawną i pewnie się uspokoją.

    > a ja sie z sasiadami umowilem ustnie ze bede im dawal neta za taka i taka
    > kwote i juz... no i niewiem nawet czy do jutra zdaze te umowy przygotowac i
    > obskakiwac wszystko

    i antydatować umowę? chcesz popełnić przestępstwo?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 18. Data: 2004-12-03 07:17:39
    Od: "Dex" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał:

    > Jak chcą to niech sobie podpiszą sami - ty nie masz żadnego obowiązku na
    > sporządzanie umów na piśmie. Jak zaczną coś kombinować to poproś o pisemne
    > wezwanie wraz z podstwą prawną i pewnie się uspokoją.

    heh :) albo dop...rdolą cos innego :) lub beda szukac mocniej i mocniej...

    > i antydatować umowę? chcesz popełnić przestępstwo?

    alez skąd... :) umowy sa zrobione no przeciez juz dawno :) - tylko podpisow
    internautow brakuje mi.....

  • 19. Data: 2004-12-03 09:16:50
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > alez skąd... :) umowy sa zrobione no przeciez juz dawno :) - tylko
    podpisow
    > internautow brakuje mi.....

    bagatelizujesz, mówisz jak "kul_czyk", jak sie us-owcy upra to napsuja
    Ci zdrowia, bo "kul_czykiem" raczej? nie jesteś.
    Trzeba byc czujnym !!!!!