  • 1. Data: 2002-04-08 10:28:03
    Temat: Umowa o dzieło a ZUS
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj pl-soc-prawo-podatki!

    czy umowa o dzieło może być oZUSowiona ?
    czy są jakies przeciwwskazania że nie może ???
    Może to dziwne ale chodzi mi o to żeby była, a umowa dotyczy
    tworzenia projektu-modelu marketingowego, czyli jest autorska na 50%
    kosztów uzykania przychodów.
    Z góry dziękuje za pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 2. Data: 2002-04-08 11:16:41
    Temat: Re: Umowa o dzieło a ZUS
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-08 12:28, Użytkownik KaMeL napisał:
> [...]
    > to żeby była, a umowa dotyczy tworzenia projektu-modelu
    > marketingowego, czyli jest autorska na 50% kosztów uzykania
    Umowa o dzieło wyklucza opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i
    zdrowotne, nawet gdybys bardzo chciał.
    Może dałoby sie to zamienić na umowę-zlecenie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-08 11:28:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 8 Apr 2002, KaMeL wrote:

    >+ Witaj pl-soc-prawo-podatki!
    >+
    >+ czy umowa o dzieło może być oZUSowiona ?

    Umowa z własnym pracodawcą jest oZUSowiona by definition.

    >+ czy są jakies przeciwwskazania że nie może ???

    Hm... chyba ktoś pisał że można dobrowolnie (ale nie wiem)
    Spróbuj na groups.google.com -> zaawansowane przejrzeć
    pod tym kątem ostatni rok :)

    >+ Może to dziwne ale chodzi mi o to żeby była,

    Statystycznie biorąc - dziwne :)
    A "autorskość" nie ma związku, AFAIK i IMO.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-08 11:40:19
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-08 13:28, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Umowa z własnym pracodawcą jest oZUSowiona by definition.
    O własnie, o tym zapomniałam.
    dzieki, Gotfrydzie ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-09 09:45:34
    Temat: Re[2]: Umowa o dzieło a ZUS
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 8 kwietnia 2002 (13:16:41) można przeczytać:

    M> Umowa o dzieło wyklucza opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i
    M> zdrowotne, nawet gdybys bardzo chciał.
    M> Może dałoby sie to zamienić na umowę-zlecenie?

    M> Maddy

    a mógłbys podstawę jakąś podać ?
    Specyfiką tej sytuacji jest fakt, że wykonywanie tej umowy trwa około
    2 lat, w tym okresie są częściowe wypłaty. Osoba wykonująca to dzieło
    była oczywiście nie ubezpieczona.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl