  • 1. Data: 2003-02-07 10:51:04
    Temat: Umowa o dzieło a kwota wolna od podatku
    Od: "Boa" <b...@b...wroc.pl>

    Witam wszystkich!

    Jestem studentem, bez działalności gospodarczej, zajmuję się tłumaczeniami
    ang->pol na umowę o dzieło dla jedynego pracodawcy, który odprowadza
    zaliczkę na podatek z uwzględnieniem 50% kosztów uzyskania przychodu. ZUSu
    oczywiście jeszcze nie płacę.

    1) Czy przy rocznym rozliczeniu z fiskusem mogę uwzględnić kwotę wolną od
    podatku (te ok. 500zł)?
    2) Które pity muszę wypełniać?

    Za wszelkie informacji z góry dzięki.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2003-02-07 14:13:23
    Temat: Re: Umowa o dzieło a kwota wolna od podatku
    Od: "Ewa" <e...@a...waw.pl>

    Od pracodawcy dostaniesz PIT - BB. Ulga roczna przysługuje Ci jak
    najbardziej, ale dopiero w rocznym rozliczeniu dochodu.
    Ewa

  • 3. Data: 2003-02-07 14:36:06
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Boa" <b...@b...wroc.pl> wrote in message
> [...]
    > oczywiście jeszcze nie płacę.
    >
    > 1) Czy przy rocznym rozliczeniu z fiskusem mogę uwzględnić kwotę wolną od

    dostaniesz od pracodawcy PIT 8B i na tej postawie wypełnisz PIT-37
    (zakładam, że działalności gosp. nie prowadzisz). Wypełnij zgodnie z
    instrukcjami do PITu37 i uwzględnisz w ten sposób kwotę wolną od podatku.
    Podatek wyjdzie Ci pewnie do zwrotu, czego i sobie życzę ;-)

    Magdip