  • 1. Data: 2005-08-02 08:55:28
    Temat: Umowa o dzieło a składka zdrowotna
    Od: "Szymon" <s...@w...com>

    Mam dochody z tytułu umów o dzieło - ZUS wiadomo nie jest płacony,składka
    zdrowotna też,ale ... czy zleceniodawca może
    dobrowolnie płacić składkę na ubezpieczenie zdrowotne od kwoty umowy o
    dzieło ? (tak żebym miał ubezpieczenie) Ewentualnie jakiś
    inny manewr ?

    pozdr

    Szymon

  • 2. Data: 2005-08-02 09:08:59
    Temat: Re: Umowa o dzieło a składka zdrowotna
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdrowotna też,ale ... czy zleceniodawca może
    > dobrowolnie płacić składkę na ubezpieczenie zdrowotne od kwoty umowy o

    Zleceniodawca nie - Ty mozesz sie dobrowolnie ubezpieczyc... - ale to troche
    droga zabawa :(

    (tak żebym miał ubezpieczenie) Ewentualnie jakiś
    > inny manewr ?

    A mzoe czynnosci wykonywane przez Ciebei na UoD daloby sie jakos "rozbic"
    na - wieeeeeeksza czesc, realizowana na podstawie umow o dzielo i malusienka
    (np. 10 %) realizowana na podstawie umowy zlecenia?
    Wowczas od umowy zleceniamialbys odprowadzna malenka ale skuteczna skladke.
    Oczywiscie bylaby tez malenka skladka rentowa i malenka emerytalna - tez sie
    do czegos moze przydac - np. zeby dostac malenka rente w razie czego (coby
    na 1 piwko miesiecznie starczylo, jak rece stracisz) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-02 09:20:41
    Od: "Szymon" <s...@w...com>

> [...]
    > do czegos moze przydac - np. zeby dostac malenka rente w razie czego (coby
    > na 1 piwko miesiecznie starczylo, jak rece stracisz) :)

    nie mógłbym wtedy pisać postów :) ani pić piwa tym bardziej :)

    czyli jak bym się zatrudnił na umowe zlecenie np.za 100zł miesiecznie to
    pracodawca placi wszystkie skladki od 100zl ?
    a czy z umowa zlecenia nie jest tak ze czasem zamienia sie w pelna umowe o
    prace i wtedy trzeba caly zus placic ?

    pozdr

    Szymon

  • 4. Data: 2005-08-02 12:10:40
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Szymon" <s...@w...com> napisał w wiadomości
    >
    > Zleceniodawca nie - Ty mozesz sie dobrowolnie ubezpieczyc... - ale to
    > troche
    > droga zabawa :(

    200 zlotych miesiecznie?

  • 5. Data: 2005-08-02 16:45:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005, Szymon wrote:
    [...]
    > czyli jak bym się zatrudnił na umowe zlecenie np.za 100zł miesiecznie to
    > pracodawca placi wszystkie skladki od 100zl ?

    Ja standardowo poprostestuję: jak się ZATRUDNISZ u PRACODAWCY to
    mowa o umowie o pracę i wtedy ZAWSZE płaci się od WSZYSTKIEGO (w
    znaczeniu: umów o dzieło też) wszystkie składki.

    A podejrzewam że piszesz o przypadku kiedy NIE jesteś zatrudniony
    i NIE masz pracodawcy - ale o [1]WYKONYWANIU [2]DZIEŁA na rzecz
    [3]ZAMAWIAJĄCEGO lub [2]ZLECENIA na rzecz [3]ZLECENIODAWCY.
    Jak gdzieś na piśmie błyśniesz tekstami o "pracodawcy" to może się
    okazać że masz kilka lat zaległych i niepopłaconych składek
    (a raczej ów "pracodawca").

    > a czy z umowa zlecenia nie jest tak ze czasem zamienia sie w pelna umowe o
    > prace i wtedy trzeba caly zus placic ?

    Nie, bo TAKA umowa to byłaby NIEPRAWIDŁOWA umowa.
    Umowa o pracę charakteryzuje się m.in. realizacją:
    - w określonym miejscu ("stanowisko pracy")
    - w określonym czasie/cyklu ("harmonogram")
    - pod nadzorem

    Jak umowa spełnia te 3 wymogi to JEST umową o pracę... choćby
    nazywała się umową o usługi cyrkowe.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-02 19:06:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:dco9qn$4m6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 200 zlotych miesiecznie?

    Tak. Wg mnie to droga zabawa, wziawszy pod uwage, ze za DG nie musisz placic
    az tyle!
    A z tytulu drobnego zlecenia mozna zaplacic i 10 zl i efekt bedzie DOKLADNIE
    taki sam!!! (ze i tak w przypadku powaznej choroby trzeba bedzie sobie
    radzic samemu - nowe limity za pol roku a nowotwor czekac nie bedzie :)

    Tym to optymistycznym, akcentem pozdrawiam
    SDD