  • 1. Data: 2004-11-10 13:29:29
    Temat: VAT a uzytkowanie wieczyste
    Od: a...@o...pl (asko)

    Witam

    Mam nastepujacy problem: czy przeniesienie praw do uzytkowania
    wieczystego gruntu jest opodatkowane VAT? Nie wiem jeszcze czy
    sprzedawca jest podatnikiem VAT, wiem natomiast ze grunt nie jest
    zabudowany.

    Wg par.5 pkt. 7 rozporzadzenia z dnia 27.04.2004 - Obnizona do
    wysokosci 7% stawke podatku stosuje sie rowniez do zbycia prawa
    wieczystego uzytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynkow lub
    budowli trwale z gruntem zwiazanych albo czesci takich budynkow lub
    budowli, jezeli budynki te lub budowle albo ich czesci sa opodatkowane
    stawka 7%.

    Wg mnie z tego paragrafu wynika ze ma on zastosowanie tylko do
    gruntow zabudowanych, ale moze sie myle?

    Mila pani z US uzaleznila opodatkowanie od tego czy sprzedawca jest
    podatnikiem VAT oraz podala stawke 7% na podstawie w/w paragrafu.

    Googla juz przepytalam, ale tez nie wie albo nie chce mi powiedziec.

    Pozdrawiam i zycze milego weekendu tym, ktorzy od jutra maja wolne :-)

    Ania