  • 1. Data: 2006-01-18 19:07:23
    Temat: korekta cit2
    Od: "anne-marie" <a...@g...pl>

    Witam,

    czy mogę w bieżącym cit2 skorygować błąd z lipca polegający na błędnym
    zaliczeniu czegoś do kup?
    Wtedy (w lipcu) firma zapłaciła podatek z cit2, a w następnych miesiącach
    cały czas była nadpłata. Dopiero w grudniu przychód był na tyle duży, że
    należy wpłacić podatek od osób prawnych do US.
    Moja wątpliwość dotyczy tego, czy składać korektę cit2 za lipiec i dopłacać
    brakującą kwotę podatku, która zostałą wtedy zapłacona (zwiększając de facto
    nadpłatę), czy też składać korektę na bieżąco, a kwoty nie wpłacać, bo na
    chwilę obecną istnieje nadpłata.

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2006-01-18 21:42:10
    Temat: Re: korekta cit2
    Od: jakusa <c...@h...com>

    Składając korektę za lipiec CIT-2, musiałabyś złożyć korekty za
    wszystkie nastepujące miesiące, bo CIT jest narastająco z miesiąca na
    miesiąc.

    Ja bym ujął korektę w bieżącym Cit-cie, żeby nie robić sobie problemów.

    Pozdrawiam,

    jakusa