  • 1. Data: 2014-04-03 11:07:06
    Temat: Umowa uzyczenia pomiedzy malzonkami.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Malzonka uzycza malzonkowi lokalu (majatek odrebny, rozdzielnosc majatkowa).
    Takie uzyczenie jest zwolnione z opodatkowania (przepis?)?

    Malzonek czesc tego lokalu dalej komus wynajmuje, przychod malzonek opodatkowuje
    ryczaltowo - ale ryczalt nie jest przedmiotem
    pytania, lecz upewnienie sie, czy uzyczenie pomiedzy malzonkami (z rozdzielnoscia
    majatkowa) nie podlega opodatkowaniu.

  • 2. Data: 2014-04-03 20:37:54
    Temat: Re: Umowa uzyczenia pomiedzy malzonkami.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2014, 666 wrote:

    > Malzonka uzycza malzonkowi lokalu (majatek odrebny, rozdzielnosc majatkowa).
    > Takie uzyczenie jest zwolnione z opodatkowania (przepis?)?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20140401,zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    125) wartoœć œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń,
    obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
    do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków
    i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
    20. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 125, nie ma zastosowania
    do œwiadczeń otrzymywanych na podstawie stosunku pracy, pracy nakładczej
    lub na podstawie umów będšcych podstawš uzyskiwania przychodów zaliczonych
    do Ÿródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2.
    ---

> [...]
    > opodatkowuje ryczaltowo - ale ryczalt nie jest przedmiotem pytania, lecz
    > upewnienie sie, czy uzyczenie pomiedzy malzonkami (z rozdzielnoscia

    IMO jak wyżej.
    Doradcą podatkowym jak wiesz nie jestem.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2014-04-03 22:04:12
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A tłumacząc na j. polski:
    Jest limit, czy nie ma limitu "wartości" świadczenia (wartości w cudzysłowie, bo
    dochodzi kłopot wyceny) pomiędzy małżonkami?

    -----