  • 1. Data: 2005-02-08 20:34:25
    Temat: Unia, usługi, VAT
    Od: Michal <j...@c...pl>

    Przebijam sie przez archiwum i ustawe ale to jest poki co bez sukcesu.

    Jestem polskim Vatowcem.
    Mam do podpisania umowe z firma holenderska, bez siedziby w Polsce -
    generalnie swiadczenie uslug doradczych (PKWiU 74.1) na ich rzecz.
    Uparcie twierdza, iz ze wzgledu na fakt iz wynik mojej pracy bedzie
    uzywany na ich terenie, to kwota umowy obciazona bedzie ichniejszym
    Vatem (0%), co znajduje jakiekolwiek potwierdzenie w ustawie o podatku
    od towarow i uslug (Art. 27 ust. 3 i 4).
    W zwiazku z powyzszym, czy... rzeczywiscie moge tak to zinterpretowac,
    czy musze miec VAT UE do tego celu, czy ew. poza VAT UE musze dokonac
    jeszcze jakiegos zgloszenia (do tej pory wystawialem wylacznie faktury
    z Vatem 22%), ostatnia sprawa, czy moge wystawic fakture w Euro (umowa
    zawarta bedzie w euro), a jesli nie to wedlug jakiego kursu ja
    wystawic (polski bank i tak przeliczy mi ich przelew na zlote po
    kursie wplyniecia srodkow).

    Uf... jak ktos moze pomoc - bede bardzo wdzieczny, a i niejeden
    czytelnik tej grupy bedzie mial pozytek.

    Pozdrawiam,

    Michal H. Chrominski <m...@s...waw.pl>
    GG# 3388 ICQ# 21895620 Warszawa
    bez naklejki :-(

  • 2. Data: 2005-02-09 08:18:25
    Temat: Re: Unia, usługi, VAT
    Od: "my way" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Michal" <j...@c...pl> napisal w wiadomosci
[...]

    ta usluga nie podlega opodatkowaniu w Polsce , ale w Holandii. wystawiasz
    wiec fakture VAT nie podajac stawki i kwoty podatku, z adnotacja ze podatek
    vat rozliczy nabywca uslugi.
    nie wykazujesz jej równiez w deklaracji VAt

    W zwiazku z powyzszym, czy... rzeczywiscie moge tak to zinterpretowac,
    czy musze miec VAT UE do tego celu,

    ty nie - musi go miec nabywca uslugi

    czy ew. poza VAT UE musze dokonac
    jeszcze jakiegos zgloszenia

    nie

    (do tej pory wystawialem wylacznie faktury
    z Vatem 22%), ostatnia sprawa, czy moge wystawic fakture w Euro (umowa
    zawarta bedzie w euro),

    mozesz + przeliczenie na PLN wg kursu sredniego NBp na dzien wystawienia
    faktury

    a jesli nie to wedlug jakiego kursu ja
    wystawic (polski bank i tak przeliczy mi ich przelew na zlote po kursie
    wplyniecia srodkow).

    a to beda róznice kursowe