  • 11. Data: 2008-04-08 06:43:44
    Temat: Re: Uniewaznienie pieczatki
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.04.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:

    > Tyle, że będzie ona inna niż ta, którą się posługuję.

    Skąd ten wniosek? Może być identyczna. Myślisz, że do zrobienia pieczątki
    potrzeba technologii kosmicznej i miliarda dolarów?
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 12. Data: 2008-04-08 08:01:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Skąd ten wniosek? Może być identyczna. Myślisz, że do zrobienia pieczątki
    > potrzeba technologii kosmicznej i miliarda dolarów?

    Chodzi o to, że "druga taka sama" pieczątka w rzeczywistości jest inną. I w
    razie problemów, ekspertyza jest w stanie pokazać, która pieczątka dała swój
    odcisk w konketnym przypadku.
    Tak więc, jak ktoś posłuży się Twoją (np. zgubioną) pieczątką to trudniej
    zaprzeczyć, że to nie Ty niż, gdyby on wyrobił sobie taką samą i odcinął na
    papierze (można dowieść, że to odcisk drugiej, nieco innej).
    Ale zawsze na dokumencie ktoś składa podpis itp, i to w rzeczywistości
    decyduje o wykonaniu czynności prawnej, a nie pieczątka nagłówkowa
    działalności.

  • 13. Data: 2008-04-08 08:17:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 kwiecień 2008 10:01
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftf8o1$qh8$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Ale zawsze na dokumencie ktoś składa podpis itp, i to w rzeczywistości
    > decyduje o wykonaniu czynności prawnej, a nie pieczątka nagłówkowa
    > działalności.

    Zależy od sytuacji, a do tego czasami podpis to tylko szlaczek.
    W dużych firmach wtedy może być wręcz ciężko zgaść kto to wygenerował.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 14. Data: 2008-04-08 10:04:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > to nie Ty niż, gdyby on wyrobił sobie taką samą i odcinął na papierze
    > (można dowieść, że to odcisk drugiej, nieco innej).

    Jak dowiedziesz, że nie wyrabiałeś drugiej pieczątki żeby potem robić
    przekręty i się tłumaczyć podrobieniem?
    To że "ekspertyza" wykaże że to nie woja oficjalna pieczątka nie znaczy
    że nie masz w szufladzie jeszcze 10 dodatkowych.

    Kolega, fizioł na punkcie pieczątek i ich znaczenia to jakaś naleciałość
    z poprzedniej epoki.

    Pieczątka NIC nie znaczy. Czasami ułatwia życie, czasami jakiś urząd się
    przyczepi że ma być - kiedyś generowałam na potrzeby NASK (muzeum nie
    firma, bez pieczątki nie przepiszą domeny i tyle) pieczątkę "Likwidator"
    bo takowej nie miałam, przy pomocy jakiegoś prostego programu
    graficznego. Przekręcenie całości o 10 stopni i wydruk na plujce (plus
    maźnięcie mokrym palcem) spowodowało, że nikt w prawdziwość pieczęci nie
    wątpił.

    > Ale zawsze na dokumencie ktoś składa podpis itp, i to w
    > rzeczywistości
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > decyduje o wykonaniu czynności prawnej, a nie pieczątka nagłówkowa
    > działalności.

    Na fakturze może nie być podpisu ani pieczątki. A często to jedyny
    dokument potwierdzający transakcję.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-04-08 21:54:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2008, Maddy wrote:

> [...]
    > To że "ekspertyza" wykaże że to nie woja oficjalna pieczątka nie znaczy
    > że nie masz w szufladzie jeszcze 10 dodatkowych.

    Ale prawdą jest, że spotyka się *umowne* regulacje dotyczące
    pieczątek. Kiedyś (prawda, że w zeszłym tysiącleciu, ale już
    w III RP) spotkałem się z takim czymś przy banku (żądał
    tych samych pieczątek, ktorymi pieczętowano umowę z nim).
    W sumie przeszkód nie widać, działa równie skutecznie jak
    hasła jednorazowe (dziś, w bankach internetowych), no może
    większych umiejętności wymaga (bo nie każdy da rady sobie
    z odróżnieniem odcisku).

    > Pieczątka NIC nie znaczy.

    Y tam.
    Na paragonie niefiskalnym za materiały biurowe może znaczyć dużo ;)

    > Czasami ułatwia życie, czasami jakiś urząd się
    > przyczepi że ma być - kiedyś generowałam na potrzeby NASK (muzeum nie
    > firma, bez pieczątki nie przepiszą domeny i tyle)

    Ja sobie pieczątkę wyrobiłem przy zakładaniu DG, żeby "przejść" sprawę
    telefonu w TPSA :) (to było KIEDYŚ, ale było).

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-04-09 06:47:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.04.2008 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Y tam.
    > Na paragonie niefiskalnym za materiały biurowe może znaczyć dużo ;)

    I na świadectwie pracy, AFAIR. ;)

  • 17. Data: 2008-04-09 07:09:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-08, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Y tam.
    > Na paragonie niefiskalnym za materiały biurowe może znaczyć dużo ;)

    A jakież są konsekwencje prawne, jeśli można spytać? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2008-04-09 07:36:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Samotnik pisze:

    > I na świadectwie pracy, AFAIR. ;)

    W rozporządzeniu określającym treść świadectwa pracy nie ma nic o
    pieczątce, na szczęście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2008-04-09 08:21:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.04.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > W rozporządzeniu określającym treść świadectwa pracy nie ma nic o
    > pieczątce, na szczęście.

    To dobrze ;) Bo kiedyś na 99,9% było.