  • 1. Data: 2008-04-07 14:58:33
    Temat: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Dzień dobry,

    Posiadam pewne urządzenie elektryczne, które
    chciałoby ode mnie odkupić jakieś przedsiębiorstwo.
    Chciałem zapytać, jak będzie wyglądać tu sprawa
    podatku? Czy będzie to operacja podobna do
    sprzedaży samochodu, która wiąże się z zapłatą
    podatku w wysokości 2%?
    Na jaką maksymalną kwotę mogę dokonywać
    takich sprzedaży w ciągu roku?
    Czy są jakieś dodatkowe warunki dotyczące tego typu
    operacji?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2008-04-07 16:12:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chciałem zapytać, jak będzie wyglądać tu sprawa
    > podatku? Czy będzie to operacja podobna do
    > sprzedaży samochodu, która wiąże się z zapłatą

    A cena jaka?

  • 3. Data: 2008-04-07 18:24:01
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > A cena jaka?

    Cena będzie wynosiła kilkadziesiąt tysięcy.
    Chciałbym poznać maksymalną kwotę, za którą
    można sprzedać przedmiot płacąc 2% podatku.
    Jeżeli cena urządzenia będzie wyższa, to będę
    je sprzedawał w częściach przez nawet kilka lat.

    Robbo

  • 4. Data: 2008-04-07 22:16:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Cena będzie wynosiła kilkadziesiąt tysięcy.
    > Chciałbym poznać maksymalną kwotę, za którą
    > można sprzedać przedmiot płacąc 2% podatku.

    To zależy od tego za ile ją nabyłeś, kiedy nabyłeś i w jakim celu.

  • 5. Data: 2008-04-08 11:27:11
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > To zależy od tego za ile ją nabyłeś, kiedy nabyłeś i w jakim celu.

    Rozumiem. Urządzenie zrobiłem sam dla siebie wiele lat temu.

    Robbo

  • 6. Data: 2008-04-08 11:32:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Rozumiem. Urządzenie zrobiłem sam dla siebie wiele lat temu.

    Zakładam że je używałeś i zrobiłeś je na użytek prywatny, a nie w ramach DG
    i nie będzie to czynność powtarzalna.
    Tak więc IMO możesz je sprzedać firmie na umowę, jeśli firma jest VAT-owcem,
    to nie zapłacisz żadnego podatku, nawet PCC.

    Proszę kogoś o korektę jeśli gdzieś się mylę.

  • 7. Data: 2008-04-08 11:51:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Tak więc IMO możesz je sprzedać firmie na umowę, jeśli firma jest
    > VAT-owcem, to nie zapłacisz żadnego podatku, nawet PCC.

    IMHO PCC się należy - zwolnienie obowiązuje tylko w sytuacji, jeśli
    któraś ze stron jest opodatkowana podatkiem VAT w związku z tą
    transakcją. A tak nie jest w omawianym przypadku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-04-08 11:59:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > IMHO PCC się należy - zwolnienie obowiązuje tylko w sytuacji, jeśli
    > któraś ze stron jest opodatkowana podatkiem VAT w związku z tą transakcją.

    Czytałem tą ustawę niedawno i nijak mi w pamięci nie utkwiło zastrzeżenie "w
    związku z tą transakcją".
    Wręcz przeciwnie - zwolnienie dotyczy podatników VAT (a nie transakcji) po
    jednej ze stron i to zarówno czynnych, jak i zwolnionych.
    A jak podatnik zwolniony miałby być opodatkowany podatkiem VAT w związku z
    tą transakcją?

    Jak dla mnie to się kupy nie trzyma - możesz podać skąd wywiodłeś tą
    "transakcję"?

  • 9. Data: 2008-04-08 12:02:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > z tą transakcją?
    >
    > Jak dla mnie to się kupy nie trzyma - możesz podać skąd wywiodłeś tą

    To chyba proste - z ustawy ;)

    art. 2
    Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności jest:
    a) opodatkowana podatkiem od towarów i usług,
    b) zwolniona z podatku od towarów i usług, z wyjątkiem:
    [...]

  • 10. Data: 2008-04-08 12:07:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:ftfmqd$b68$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak dla mnie to się kupy nie trzyma - możesz podać skąd wywiodłeś tą
    > "transakcję"?

    <http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-
    od-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html>

    Art. 2
    Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    ^^^^^^^^^
    dokonania tej czynności jest:

    --
    Tomasz Nycz