  • 1. Data: 2002-11-25 10:16:37
    Temat: Uslugi marketingowe i VAT?
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam,

    Mam pytanie - jestem zatrudniony przez pracodawce na umowe o wspolprace
    (wlasna DG). Swiadcze wg umowy 'Uslugi marketingowe'. Nie przekroczylem
    na razie progu, powyzej ktorego staje sie automatycznie platnikiem VAT.
    W US zlozylem dokument, w ktorym prosze o zwolniene z VAT i zostal
    przyjety bez problemow. I teraz sie zastanawiam, czy ja za te swoje
    'Uslugi marketingowe' nie powinienem jednak placic VATu. US nie
    protestowal przy prosbie o zwolnienie, tylko czy oni tego specjalnie nie
    zrobili zeby potem przy**** zalegly podatek? Czy mozecie mi powiedziec,
    jak to wlasciwie jest? Jezeli pytanie jest chaotyczne, sorry, ale sie
    zdenerwowalem.

    nijou

  • 2. Data: 2002-11-25 10:37:09
    Temat: Re: Uslugi marketingowe i VAT?
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > Nie przekroczylem
    > na razie progu, powyzej ktorego staje sie automatycznie platnikiem VAT.

    skoro nie przekroczyles progu to spij spokojnie..nic Cie nie grozi,
    korzystasz ze zwolnienia ze wzgledu na niski obrot a nie ze wzgledu na
    swiadczone uslugi....

    nie ma zanaczenia czy zajmujesz sie marketingiem, czy malujesz sciany, nie
    przekraczasz progu - nie jestem platnikiem VAT'u..chyba ze sam
    zechcesz...ale to juz inna sprawa...

    pozdr
    bubbbaaaa

  • 3. Data: 2002-11-25 14:55:03
    Od: "graszka" <g...@u...wp.pl>

> [...]
    >
    > nie ma zanaczenia czy zajmujesz sie marketingiem, czy malujesz sciany, nie
    > przekraczasz progu - nie jestem platnikiem VAT'u..

    Uściślijmy - są grupy podatników, którzy niezależnie od obrotu nie mają
    prawa wyboru zwolnienia od VAT (konsulting, rzeczoznastwo i parę innych).
    Żeby nie powstało mylne wyobrażenie, że bycie VAT-manem zależy tylko od
    osiągniętego obrotu, bądź naszego wyboru w jakimś momencie DG.
    ---------------
    Graszka

  • 4. Data: 2002-11-25 18:49:16
    Od: j...@i...pl (Jacek)

    > nie ma zanaczenia czy zajmujesz sie marketingiem, czy malujesz sciany, nie

    Otoz jednak ma.
    Niektore rodzaje dzialalnosci ( np doradztwo handlowe) nie moga korzystac ze
    zwolnienia z podatku VAT.
    W posrednictwie z kolei obrot ustalany dla celow podatku VAT jest iloczynem
    obrotu i liczby 30.
    Tak wiec ma tu ogromne znaczenie co tak naprawde jest przedmiotem tej
    dzialalnosci.

    Pozdrawiam
    Jacek