  • 1. Data: 2002-11-25 09:08:11
    Temat: Co w leasing osobowy czy ciężarowy ?
    Od: "ESKULAP" <e...@p...com>

    Musze dosyć szybko (na wczoraj) podjąć decyzję co wziąć w leasing operacyjny
    z opcją wykupu osobówkę czy ciężarówkę ? Samochody różnią się tylko kratką i
    dopuszczalną liczbą osób do przewozu (wolałbym chyba osobówkę).

    Wiem że przy ciężarówce odliczam Vat, do tego największą sprzedaż mam na 7%
    to byłoby korzystne. Z drugiej strony płacę podatek doch. 40% więc gdyby
    cały VAT szedł w koszty to może byłoby lepiej wziąć osobówkę?

    POMOCY!

    Darek

  • 2. Data: 2002-11-25 09:20:55
    Temat: Re: Co w leasing osobowy czy ciężarowy ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ESKULAP napisał:
> [...]
    > to byłoby korzystne. Z drugiej strony płacę podatek doch. 40% więc gdyby
    > cały VAT szedł w koszty to może byłoby lepiej wziąć osobówkę?

    Chyba sie bardzo poplątałeś. Zawsze bardziej opłaca się VAT odliczyc niz
    dac w koszty, jeżeli juz ma sie wybór.
    Pamiętaj, że jeżeli odliczysz VAT to bedzie on dla Ciebie neutralny -
    odzyskasz to co zapłaciłeś, ale jeżeli dasz go w koszty to odzyskasz
    tylko 40% - 60% VATu wyłożysz z własnej kieszeni i nigdy tych pieniędzy
    więcej nie zobaczysz.

    Przy samochodzie osobowym nie możesz odliczać VAT od rat leasingowych,
    samego zakupu samochodu i paliwa. I generalnie, co mnie osobiscie wcale
    sie nie podoba, "ciężarówka" opłaca sie zdecydowanie bardziej.
    Wprawdzie zapowiadane jest przywrócenie prawa do odliczania VAT od
    paliwa, ale to i tak niewiele.

    Jeżeli chodzi Ci o strone czysto podatkową to cięzarówka bedzie o niebo
    tańsza niż osobowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-25 09:46:29
    Od: "ESKULAP" <e...@p...com>

    Maddy dziewczyno, to ja dwie noce nie spałem a to takie oczywiste ! Za
    sugerowałem się stawkami podatków (22% i 40%) a nie ich rodzajem i sposobem
    rozliczania (dochodowy i VAT). Wielkie dzięki. Przedwczoraj podpisałem umowę
    leasingową i zastanawiałem się czy jej nie zmienić, na szczęście intuicyjnie
    wybrałem ciężarówkę. Przypuszczałem że w moim toku rozumowania dotyczącym
    podatków gdzieś jest błąd, bo gdyby tak było że odliczenia w podatku
    dochodowym są korzystniejsze niż VAT to po co komu były by "małe ciężarówki"
    :-)

    Pozdrawiam
    Darek