  • 1. Data: 2004-09-27 21:53:17
    Temat: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Sprawa ma sie tak:

    - Zlozylem pozew do sadu o wyplate ustawowych 203zl dla lekarzy (wraz z
    odsetkami) - na podstawie tzw. ustawy 203
    - Sprawe wygralem
    - Zaklad Lecznictwa Ambulatoryjnego - moj pracodawca - odwolal sie do Sadu
    Okregowego - ale tam tez sprawe wygralem
    - za posrednictwem komornika odzyskalem zasadzona kwote

    i tu zaczynaja sie schody:
    - ZLA wystapilo do mnie o zwrot skladki ZUS (ktorej czesc ponoc zostala mi
    wyplacona jako czesc zasadzonej kwoty)
    - ja twierdze, ze wyrok to wyrok (prawomocny) i zadnych pieniedzy nie mam
    zamiaru zwracac
    - wiem ze jest to kwota podlegajaca opodatkowaniu podatkiem dochodowym, ale
    zobowiazania platnika skladek mnie nie interesuja
    - teraz oni (ZLA) zlozyli pozew do sadu o zwrot wyplaconych mi skladek na
    ubezpieczenie zdrowotne i spoleczne, argumentujac ze oni jako platnik
    musieli te pieniadze wplacic do ZUS w moim imieniu

    moje stanowisko jest takie:
    - wyrok okresla kwote ktora mieli mi wyplacic (brutto w rozumieniu podatku
    dochodowego)
    - wyznaczajac (obliczajac) kwote, sad musial uwzglednic wszystkie czynniki.
    Skoro wyrok jest prawomocny to kwota jest ostateczna. Jesli sad, obliczajac
    kwote popelnil blad, to "trudno" ;)
    - jesli nawet uznac ze jest to nieuzasadnione wzbogacenie sie w dobrej
    wierze, to pieniadze te jako "juz wydane" nie moga podlegac zwrotowi.

    Teraz pytanie: czy ja mam racje, czy to tylko pobozne zyczenia prawnego
    laika?

    Prosze o komentarz (byle konstruktywny - please)

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2004-09-28 10:51:26
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Pogoogluj trochę - ostatnio w GP albo w DF były jakieś artykuły na ten
    temat.
    Pozdrawiam, Graszka

  • 3. Data: 2004-09-28 16:53:00
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > Pogoogluj trochę - ostatnio w GP albo w DF były jakieś artykuły na ten
    > temat.

    Ano googlowałem i znalazłem artykuł w GP. Opisane tam było wiele niejasności
    i nieścisłości prawnych, ale nie było żadnych konkretnych odpowiedzi. Jedyne
    co znalazłem to:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1293
    &dok=1293.27.3.2.5.1.0.1.htm

    Stwierdza się tam (na podstawie wyjaśnienia ZUS), że składki płaci płatnik,
    ale nie ma żadnych odniesień do kwoty wyroku.

    Wobec tego, że zostałem pozwany o zwrot składek będę próbował stać na
    stanowisku, że opłacenie składek jest w całości sprawą płatnika. Zasądzona
    kwota jest moim zdaniem moim dochodem i podlega opodatkowaniu skarbowemu.
    Nie miałoby sensu naliczanie i wypłacanie mi kwoty, której część mam od razu
    zwrócić pracodawcy (czyli płatnikowi składek).

    Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?

    Teraz pewnie się ośmieszę, ale co to jest DF?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 4. Data: 2004-09-29 13:06:00
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 28-09-2004 18:53, Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > Nie miałoby sensu naliczanie i wypłacanie mi kwoty, której część mam od razu
    > zwrócić pracodawcy (czyli płatnikowi składek).

    Jak słusznie zauważył jeden człowiek w komentarzach pod artykułem
    problem leży w tym, że sąd w wyroku nie podaje z czego składa się
    zasądzona kwota a komornicy mam wrażenie, że nie mają o pewnych rzeczach
    pojęcia. Jednak to nie zmienia faktu, że ZUS i podatek należy zapłacić.
    ZUS jasno się wypowiedział co do składek - odprowadza je płatnik i tylko
    płatnik, co do podatku dochodowego płatnik ma obowiązek odprowadzić
    zaliczkę, ale jeżeli podatek zostanie zapłacony przez podatnika to US
    płatnika nie będzie ścigał. Jeżeli podatnik nie zapłaci podatku to za
    zaległość odpowiadają *obie* strony. Płatnik ma (jak widać uzasadnioną)
    wątpliwość co do zapłaty podatku nic więc dziwnego, że postanowił
    doprowadzić zaliczkę. Nie myśl sobie, że na tym sie skończy a Ty
    uzyskasz dodatkowy dochód, wg ordynacji podatkowej płatnik ma prawo
    wystąpić do sądu o zwrot zapłaconej zaliczki i wg mnie ją ściągnie.

    > Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?

    Owszem, jednak nigdy nie dochodziło do czynności komorniczych, zawsze
    zasądzone należności wypłacaliśmy sami *po potrąceniu ZUS i zaliczki*

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 5. Data: 2004-09-29 16:51:19
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > Owszem, jednak nigdy nie dochodziło do czynności komorniczych, zawsze
    > zasądzone należności wypłacaliśmy sami *po potrąceniu ZUS i zaliczki*

    Otóż to, a mnie nie potrącili zaliczki na pod doch. i składki ZUS.

    WIEM że podatech dochodowy mam zapłacić (choć nie wiem kto mi da pit).
    Rozliczę go sam i wpłacę do US należną kwotę. Tu wszystko jest jasne dla
    mnie.

    NIE WIEM dlaczego mam zwracać pracodawcy (który mnie o to teraz podał do
    sądu) składkę na ZUS od wyegzekwowanej kwoty. Albo kwota którą mi zasądził
    Sąd i wyegzekwował komornik jest poprawna (czyli zredukowana o płacone przez
    pracodawcę składki), albo nie. Jeśli jest poprawna to jest OK i niech
    pracodawca sobie reguluje swoje zobowiązania.
    Jeśli jest niepoprawna, to jest to pomyłka sądu. Jeśli jest to pomyłka sądu
    (wyrok jest ostateczny i prawomocny) to mamy przypadek nieuzasadnionego
    wzbogacenia w dobrej wierze (mojego). Skoro pieniądze już wydałem to sprawa
    się na tym kończy i nieuzasadnione wzbogacenie "przepada".

    Cóż, to będzie moje stanowisko na rozprawie. Ale jak Was czytam, to czuję,
    że nie będę miał dużych szans na wygraną. Trudno, ces't la vie.

    I jeszcze pytanie: Kiedy i w jakiej formie wnioskuje się o zwolnienie z
    opłaty za koszta reprezentacji sądowej? Muszę o to poprosić w odpowiednim
    momencie rozprawy, czy mogę o to wnioskować w "odpowiedzi na pozew"

    Pozdrawiam

    tomek

  • 6. Data: 2004-09-30 08:04:49
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 29-09-2004 18:51, Użytkownik Tomek napisał:

    > Cóż, to będzie moje stanowisko na rozprawie. Ale jak Was czytam, to czuję,
    > że nie będę miał dużych szans na wygraną. Trudno, ces't la vie.

    Nie wiem, być może masz jakąś szansę wygranej, chociaż mi, jako
    "siedzącemu w temacie" podatków wydaje się niemożliwe, żeby ktoś
    "wywinął" się od płacenia podatków.

  • 7. Data: 2004-09-30 12:37:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, Tomek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pracodawca sobie reguluje swoje zobowiązania.
    >+ Jeśli jest niepoprawna, to jest to pomyłka sądu.

    ...albo i nie (pomyłka).
    Rzuć okiem na grupę .prawo - tam mi zapodano uchwałę SN (ZN)
    wskazującą że sąd tak ma wyrokować. Niestety NIE ma "przy okazji"
    wyjaśnienia co do sposobu płacenia ZUS.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)