  • 1. Data: 2008-07-22 15:42:45
    Temat: Używane książki z USA - cło?
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>

    Hej!

    Chciałbym kupić w internetowym antykwariacie z USA używane książki za
    ok. 90$ (łącznie z przesyłką). Czy Urząd Celny przyczepi mi się do
    takiej paczki?

    KK

  • 2. Data: 2008-07-22 17:43:14
    Temat: Re: Używane książki z USA - cło?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Krzysztof Kozłowski wrote:

    > Hej!
    >
    > Chciałbym kupić w internetowym antykwariacie z USA używane książki za ok. 90$
    > (łącznie z przesyłką). Czy Urząd Celny przyczepi mi się do takiej paczki?

    "Tego nie wie nikt".
    Formalnie zwolnione są tylko podarunki, przepis brzmi:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 52
    1. Zwalnia się od podatku import, z zastrzeżeniem ust. 2, towarów
    umieszczonych w przesyłce wysyłanej z terytorium państwa trzeciego
    przez osobę fizycznš i przeznaczonej dla osoby fizycznej przebywajšcej
    na terytorium kraju, jeżeli łšcznie sš spełnione następujšce warunki:
    1) iloœć i rodzaj towarów nie wskazujš na ich przeznaczenie handlowe;
    2) odbiorca nie jest obowišzany do uiszczenia opłat na rzecz nadawcy
    w zwišzku z otrzymaniem przesyłki;
    3) przesyłki majš charakter okazjonalny.
    ---

    Cło jest przy VAT najczęściej produktem ubocznym ;)

    pzdr, Gotfryd