  • 1. Data: 2008-07-22 15:02:30
    Temat: Umowa E-mail a prawo?
    Od: Grzesiekkm <n...@g...com>

    Witam
    Tak mnie złapało zastanowienie jak jest przez prawo postrzegana umowa
    poprzez email.

    Umowa pisemna
    Umowa ustna

    są prawnie ważne, ale czy umowa poprzez email jest uznawana przez
    prawo?

    Pozdrawiam Grzesiek

  • 2. Data: 2008-07-22 15:03:23
    Temat: Re: Umowa E-mail a prawo?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Grzesiekkm pisze:
> [...]
    >
    > Umowa pisemna
    > Umowa ustna
    >
    > są prawnie ważne, ale czy umowa poprzez email jest uznawana przez

    Jest tak samo ważna jak na przykład umowa ustna. Jeśli do zawarcia
    umowy wymagana jest forma pisemna, email jej nie spełnia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-07-22 17:47:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Grzesiekkm wrote:

    > Witam
    > Tak mnie złapało zastanowienie jak jest przez prawo postrzegana umowa
    > poprzez email.
    >
    > Umowa pisemna
    > Umowa ustna

    Zależy, czy treść jest podpisana certyfikowanym podpisem cyfrowym.
    Od nowelizacji KC:
    _117.html

    ...podpis certyfikowany jest równoważny podpisowi odręcznemu,
    a to jest wyznacznik "pisemności" umowy.

    > są prawnie ważne, ale czy umowa poprzez email jest uznawana przez
    > prawo?

    A ustna jest uznawana? ;)
    Art. 73 tego kodeksu co wyżej.
    W streszczeniu: "zależy". Zależy czy jest WYMÓG określonej formy
    oraz zależy czy strona ma DOWÓD złożenia oświadczenia.
    Siakiś dwu świadków i zapis na dyktafonie dla przykładu... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-07-23 16:32:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Grzesiekkm" <n...@g...com> wrote
    >Tak mnie złapało zastanowienie jak jest przez prawo postrzegana umowa
    >poprzez email.

    jest ważna, chyba, że wymagana jest specjalna forma do danej czynności.
    Wtedy mogą wchodzić podpisy elektroniczne itp.
    Generalnie ze zwykłym e-mailem to jest problem dowodowy.

    >Umowa pisemna

    nie

    >Umowa ustna

    bardziej tak. E-mail to po prostu sposób dorozumiany.

    Pozdrawiam Grzesiek