  • 1. Data: 2003-01-14 09:30:27
    Temat: Używany czy nie?
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jak myślicie-czy dla potrzeb amortyzacji można uznać za używany,
    samochód odkupiony ze spółki cywilnej przez jednego ze współników
    prowadzącego własną DG jako OF? Spółka użytkowała to auto prawie cały
    rok.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 2. Data: 2003-01-14 14:14:03
    Temat: Re: Używany czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Jak myślicie-czy dla potrzeb amortyzacji można uznać za używany,
    >+ samochód odkupiony [...] Spółka użytkowała to auto prawie cały rok.

    My myślimy że zdecydowanie w Internecie marnują się teksty
    ustaw podatkowych ;> !
    UoPDoOF, art. 22j:
    +++
    2. Środki trwałe, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uznaje się za:

    1) używane – jeżeli podatnik udowodni, że przed ich nabyciem były
    wykorzystywane co najmniej przez okres 6 miesięcy
    ---

    Pytanie "dla potrzeb" sugeruje że jesteś świadom iż dla każdej
    "potrzeby" okres jest inny :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-14 19:22:26
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > My myślimy że zdecydowanie w Internecie marnują się teksty
    > ustaw podatkowych ;> !
    > UoPDoOF, art. 22j:

    Tekstów Ci u mnie dostatek,nawet internet do tego nie jest mi potrzebny

    > Pytanie "dla potrzeb" sugeruje że jesteś świadom iż dla każdej
    > "potrzeby" okres jest inny :)

    Ot jak zwykle pośpiech.Nie dopisałem jeszcze że ten samochód "pochodzi" z
    likwidacji spółki i to mnie trochę "zaciemnia."

  • 4. Data: 2003-01-14 21:45:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Ot jak zwykle pośpiech.Nie dopisałem jeszcze że ten samochód "pochodzi" z
    >+ likwidacji spółki i to mnie trochę "zaciemnia."

    IMHO to cytowany paragraf stanowi że "musi umieć wykazać że był
    używany dłużej niż pół roku" - i nic więcej. Skoro był rok...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-15 09:30:43
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > IMHO to cytowany paragraf stanowi że "musi umieć wykazać że był
    > używany dłużej niż pół roku" - i nic więcej. Skoro był rok...

    A czy mam zignorować Art 22h pkt 3?

  • 6. Data: 2003-01-16 22:09:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jan 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > IMHO to cytowany paragraf stanowi że "musi umieć wykazać że był
    >+ > używany dłużej niż pół roku" - i nic więcej. Skoro był rok...

    A samochód był używany sezonowo ? IMO - to mógłby być problem, jeśli
    "poprzednik" rzeczywiście amortyzował okresowo...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-17 09:47:11
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > A samochód był używany sezonowo ? IMO - to mógłby być problem, jeśli
    > "poprzednik" rzeczywiście amortyzował okresowo...

    A z czego ta okresowość Ci wychodzi?

  • 8. Data: 2003-01-17 13:41:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > A samochód był używany sezonowo ? IMO - to mógłby być problem, jeśli
    >+ > "poprzednik" rzeczywiście amortyzował okresowo...

    Z zacytowanego przez poprzednika artukułu UoPDoOF który
    byłeś łaskaw wyciąć ;) !
    Oczywiście miało być "sezonowo" jak w ustawie :)
    Skutkiem mogłoby być np. 5 mies. amortyzacji w ciągu roku,
    czyli ST przy sprzedaży mógłby być "nieużywany".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-17 16:56:12
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    A ja jeszcze raz ponawiam pytanie,bo nie "odpowiedziałeś jak należy"
    tylko zachowałeś się nie przymierzając (i nie ubliżając Tobie) jak
    minister na niewygodne pytanie
    Oto one

  • 10. Data: 2003-01-18 22:45:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ A ja jeszcze raz ponawiam pytanie,bo nie "odpowiedziałeś jak należy"
    >+ tylko zachowałeś się nie przymierzając (i nie ubliżając Tobie) jak

    Nie wytykając ani ministrom ani tobie, to jakby ci powiedzieć...
    za pisanie dywagacji o przepisach na grupie nikt mi nie płaci ;]

    >+ Oto one
    >+ A czy mam zignorować Art 22h pkt 3?

    FYI: zeznaję że rąbnąłem się zajrzawszy do ustawy. Jakbyś sam
    zajrzał to bez problemu mógłbyś mnie obtentegować w kwestii
    umiejętności czytania ;> (pomyliłem 22h.1.3 z 22h.3 !)
    A tak mi się upiekło i jeszcze się odgryzam ;) !

    Co do meritum: przy *zakupie* od innej "swojej" firmy widzisz
    gdzieś:
    "zmiany formy prawnej, podziału albo połączenia
    podmiotów..."

    ?
    IMHO zakup to jest tylko zmiana przedmiotu ;), ale może ktoś
    ma odmienne zdanie :)
    Dla porządku: tam jest powołany art. 22g.13 i .14 który
    wymienia czarno na białym zmiany formy i przejęcia *'firmy'*
    [tj. DG] a nie ŚT !

    Krótko: IMHO ignorować !

    pzdr, Gotfryd
    (bynajmniej nie urażony)