  • 1. Data: 2002-07-24 06:31:52
    Temat: VAT
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    gdzie moge znalesc ustawe albo spis .. wszelkich uslug i rzeczy ovatowanych
    (chodzi o wyskokosc vat)

    Czy jesli wystawiam faktury gdzie usluga jest zwolniona z vatu (ale jestem
    vatowcem) .... to czy zwroca mi vat z faktur ktore dostalam ???

    Oliwia

  • 2. Data: 2002-07-24 08:17:36
    Temat: Re: VAT
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Oliwia napisał:
    > gdzie moge znalesc ustawe albo spis .. wszelkich uslug i rzeczy ovatowanych
    > (chodzi o wyskokosc vat)
    Ustawa o podatku od towarów i usług oraz do tejże ustawy
    rozporządzenie o wykonywanie niektórych przepisów. W samych przepisach
    i w załacznikach jest wymienione co podlega opodatkowaniu stawkami
    nizszymi niż 22% oraz jest zwolnione. To co nie jest wymienione,
    odlega stawce 22%, o ile jest towarem lub usługą.
    Spisu tego co podlega nigdzie nie znajdziesz. Taki spis jest po prostu
    niewykonalny.

    > Czy jesli wystawiam faktury gdzie usluga jest zwolniona z vatu (ale jestem
    > vatowcem) .... to czy zwroca mi vat z faktur ktore dostalam ???
    Na jakiej podstawie? VATu naliczonego dotyczącego sprzedaży zwolnionej
    z VAT nie można odliczyć - jest w tym wypadku tylko kosztem uzyskania
    przychodu.
    Zwrot VATu jest możliwy tylko, jeżeli sprzedajesz coś opodatkowanego
    VAT i to w bardzo konkretnych przypadkach.
    Doradzam lekturę ustawy. Może ona i cięzkostrawna, ale parę
    wątpliwości wyjaśni i da Ci ogóle rozeznanie co to jest VAT, czego
    dotyczy i jak działa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-24 08:41:10
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Ustawa to straszna cegła ale faktycznie jej lektura pomaga.
    A tak faktycznie poprzedniczka ma rację
    VAT naliczony można odliczyć tylko wtedy gdy sprzedaż też jest opodatkowana.
    Najczęstsze przyczyny zwrotu VAT-u to zakup ze stawką 22% a sprzedaż ze
    stawkami niższymi włącznie z 0% zarówno eksport jak i kraj. Przy sprzedaży
    opodatkowanej jak i zwolnionej można VAT odliczać w proporcjach sprzedaży
    np. Sprzedaż ogółem 100 PLN z tego 70,- zwolnione i 30,- opodatkowane stawką
    0% to naliczony VAT np. ogółem 10,- PLN 7 PLN w koszty a 3 do zwrotu.

    myślę że nie namieszałem tylko pomogłem
    Yaro_P

  • 4. Data: 2002-07-24 17:16:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>