  • 1. Data: 2006-08-05 06:11:31
    Temat: VAT a niezapłacenie za faktury - co robić?
    Od: Tarcamion <tarcamion@bez_tego_tlen.pl>

    Jaka jest możliwość wyplątania sie z takiej sytuacji:
    Wykonałem usługi na dość sporą kwotę. Wystawiłem fakturę i do dziś (2
    m-ce) jest ona niezapłacona. Ponieważ nie mam pieniędzy na opłacenie
    podatku US zdecydował się ściągać dług poprzez komornika.
    Moje pytanie brzmi:
    Co teraz mogę z tym zrobić? Jakie są możliwości działania? Da się jakoś
    dokonać czegoś w rodzaju cesji, tak żeby US sciągał podatek z firmy,
    której jestem wierzycielem?
    Czy jeśli będę spłacał regularnie co tydzień np. po 3000 - 5000 zł
    (całość długu to ok 40 000) to jest szansa, że US odstąpi od ściągania
    długu przez komornika?
    Nie byłem wcześniej w takiej sytuacji i nie wiem jakie jest najlepsze
    wyjście.
    Dziękuję za ew. pomoc!

    --
    Tarcamion

  • 2. Data: 2006-08-05 09:36:03
    Temat: Re: VAT a niezapłacenie za faktury - co robić?
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "Tarcamion" <tarcamion@bez_tego_tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jeśli będę spłacał regularnie co tydzień np. po 3000 - 5000 zł
    > (całość długu to ok 40 000) to jest szansa, że US odstąpi od ściągania

    Podanie o rozłożenie zobow. na raty, odroczenie terminu płatności. Tylko
    przesłanką rozłożenia jest nie to że klient nie zapłacił a ważny interes
    podatnika - at. 48 ordynacji podatkowej. I informacja o złożeniu takiego
    podania osobno do księgowości i egzekucji w US - żeby konta nie zajęli.

    m.