  • 1. Data: 2006-08-05 00:12:25
    Temat: nowa firma a podatek VAT
    Od: "Malina" <m...@C...pl>

    Witam,
    jestem w trakcie zakladania wlasnej dzialalnosci gospodarczej. Wyczytalem,
    ze aby zostac "vatowcem" musze zaplacic ok. 150 zl. dzialalnosc bedzie
    prowadzona przez jedna osobe.
    Czy w przypadku nie zlozenia deklaracji o byciu platnikiem vatu moge
    wystawiac faktury zawierajace rozbicie kwoty, tj. kwota netto, podatek VAT,
    kwota brutto (czyli vatowskie), czy tez nie?

    pozdrawiamm,
    Jacek

  • 2. Data: 2006-08-05 11:17:42
    Temat: Re: nowa firma a podatek VAT
    Od: Piotr Niżyński <n...@h...pl>

    Malina napisał(a):
    > Czy w przypadku nie zlozenia deklaracji o byciu platnikiem vatu moge
    > wystawiac faktury zawierajace rozbicie kwoty, tj. kwota netto, podatek VAT,
    > kwota brutto (czyli vatowskie), czy tez nie?

    Gdybyś mógł, zaraz znaleźliby się tacy, którzy by sobie ten VAT
    nielegalnie odliczyli. Ty miałbyś większy od nich problem, bo oni
    mieliby podkładkę w formie faktury.

  • 3. Data: 2006-08-05 11:28:15
    Od: "Malina" <m...@C...pl>

    Użytkownik "Piotr Niżyński" <n...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybyś mógł, zaraz znaleźliby się tacy, którzy by sobie ten VAT
    > nielegalnie odliczyli. Ty miałbyś większy od nich problem, bo oni mieliby
    > podkładkę w formie faktury.
    jasne, dzieki za odpowiedz

  • 4. Data: 2006-08-05 19:17:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Malina" <m...@C...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    VAT,
    > kwota brutto (czyli vatowskie), czy tez nie?

    Nie rozumiem! Jesli nie bedziesz platnikiem VAT-u to nie bedzie co
    rozbijac!!!! Kwota netto bowiem rowna bedzie kwocie brutto a VAT (naliczony
    nabywcy) wyniesie za kazdym razem rowniotkie 0 zl (i 0 gr).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-08-05 19:58:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Nie rozumiem!

    Jak to nie rozumiesz?
    Malina nie chce należeć do tych, którzy wystawią fakturę
    VAT na żądanie nabywcy,
    nawet jak nie mają do tego uprawnień.